פורשה קאיין החדש, גם עם שקע חשמלי. בישראל לקראת 2015
רכב הפנאי המצליח של פורשה זוכה למתיחת פנים מקיפה, הכוללת שינויים למרבית יחידות הכוח ותוספת דגם כלאיים נטען עם טווח חשמלי של 36 ק"מ. השיווק בישראל - בסוף 2014 או תחילת 2015
רכב הפנאי הגדול של פורשה, הקאיין, עובר מתיחת פנים של אמצע החיים. הדור השלישי לדגם שהציל כנראה את היצרנית מחיסול ודאי, זוכה לשורת שינויי עיצוב ומפרט, ויוצע לראשונה גם בגרסת כלאיים נטענת משקע החשמל הביתי - לטובת טווח חשמלי ולא מזהם של עד 36 ק"מ. מחברת מכשירי תנועה, יבואנית פורשה, נמסר ל-ynet כי שיווק הדגם המחודש יחל בסוף 2014 או ראשית 2015.
הקאיין המחודש זוכה ליחידות תאורה חדשות ופגושים שונים, ולעיצוב חיצוני המזכיר כעת (עוד יותר) את המאקאן הקטן ממנו. המידות החיצוניות לא השתנו, והקאיין ימשיך להציע חמישה מושבים. בתא הנוסעים הדגם המחודש זוכה לגלגל הגה שונה, ולשינויי עיצוב בהשראת ה-918 האקזוטית, כך פורשה. רשימת התוספות - הארוכה ממילא - מתארכת עוד יותר, וכוללת מעתה גם מושבים אחוריים מאווררים ודלת תא מטען נפתחת חשמלית.
מהנדסי היצרנית מבטיחים גם כיול מתלים עם דגש על נוחות, ושורת שינויים מכניים שנועדו להקטין את תצרוכת הדלק ובמקביל לשפר את הביצועים. דגם ה-S לדוגמה, מחליף את מנוע ה-V8 ביחידת V6 חדשה שפיתחה פורשה, עם נפח של 3.6 ליטר, מגדש כפול, 420 כ"ס (20 יותר מבעבר) ותוספת של חמישה קג"מ - ל-56 ב-1,350 סל"ד. כל זה מספיק בשביל האצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות (5.9 בעבר) ומהירות מרבית של 259 קמ"ש (אחד יותר).
לדגם זה תיבת שמונה הילוכים אוטומטית, וכמו יתר גרסאות הקאיין הוא יוצע עם פתחי קירור אקטיביים - שנפתחים ונסגרים אוטומטית כדי לשפר את האווירודינמיות בתנאים בהם לא נדרשת כניסת אוויר מרבית לקירור. כן נוספו מערכות חסכון דלק אחרות כמו פונקציית שיוט (התיבה עוברת להילוך סרק אם הנהג לא לוחץ על המצערת) ומערכות ניהול חום מנוע ועצור-סע מתקדמות יותר. תצרכות הדלק בדגם ה-S עומדת כעת על בין 10.2 ל-10.5 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה, בהתאם למידת הגלגלים. זאת לעומת 9.5 ק"מ לליטר בדגם ה-V8 היוצא.
דגם חדש לחלוטין הוא ה-S E-Hybrid, שיציע בנוסף למנוע V6 בנזין עם 333 כ"ס גם מנוע חשמלי המספק 95 כ"ס (47 בגרסת הכלאיים הקודמת). הפעם ניתן גם לטעון את מערך מצברי הליתיום-יון, ועם קיבולת של 10.8 קוט"ש מתקבל טווח נסיעה חשמלי של בין 18 ל-36 ק"מ, בהתאם לתנאי הדרך ואופי הנהיגה. לדגם זה הספק משולב של 416 כ"ס ומומנט משולב של 60.1 קג"מ, והוא מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 5.9 שניות ומגיע למהירות מרבית של 243 קמ"ש. תצרוכת הדלק המשולבת בתנאי מעבדה עומדת על 29.4 ק"מ לליטר בנזין ו-4.8 קוט"ש חשמל.
פורשה מעדכנת גם את דגמי הדיזל, שיציעו כעת שני נפחים - 3.0 ליטר V6 בדגם הבסיס, עם 262 כ"ס ו-59.1 קג"מ ב-1,750 סל"ד או 4.2 ליטר, V8 עם 385 כ"ס ו-86.6 קג"מ ב-2,000 סל"ד (דגם S). תצרוכת הדלק הממוצעת לדגמים אלה עומדת על 15.1-14.7 קמ"ל בדגם הבסיס או 12.5 ק"מ לליטר בגרסת ה-S. הביצועים בהתאמה - 7.3 או 5.4 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 221 קמ"ש בדגם הבסיס ו-252 ב-S.
בפסגרת ההיצע נשמרת גרסת הטורבו (טורבו S מחודשת עוד לא נחשפה). זו מציעה מנוע V8 בי-טורבו עם נפח של 4.8 ליטר, הספק מרבי של 520 כ"ס ומומנט מרבי של 76.4 קג"מ ב-2,250 סל"ד. מנוע זה משגר את הקאיין טורבו מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות מרבית של 279 קמ"ש. תצרוכת הדלק כצפוי מרשימה פחות - עם נתון של בין 8.7 ל-8.9 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה אופטימיים.
שיווק הקאיין המחודש יחל בגרמניה באוקטובר. מחירו יחל מ-66 אלף יורו (כ-300 אלף שקל) לדגם הדיזל הבסיסי. מחיר ה-S מתחיל מ-80 אלף יורו (368 אלף שקל), S דיזל ו-S E-Hybrid עולים החל מ-82 אלף יורו (377 אלף שקל) והטורבו יוצע במחיר של החל מ-128 אלף יורו (590 אלף שקל). בישראל מתחיל מחירו של הקאיין דיזל ב-632 אלף שקל, ומאמיר עד ל-1.5 מיליון שקל בקירוב לדגם הטורבו.