הפוגה מוטורית: אסטון מרטין ומקלארן בדגמים חדשים
יצרניות מכוניות הספורט היוקרתיות בבריטניה נערכות לשנים מוצלחות - ומתכננות דגמים חדשים ומנקרי עיניים. קבלו שניים מהם
בניגוד למרבית תעשיית הרכב הבריטית הנלחמת על חייה, יצרניות מכוניות אקזוטיות באי הבריטי רושמות דווקא שיאי מכירה. ושתיים מהן, אסטון מרטין ומקלארן, מהיצרניות היותר-מוערכות בתעשיה הבריטית ומהבולטות ביצרניות מכוניות ספורט בעולם, נערכות להשקת דגמים חדשים.
הגדול שבהם יגיע בשנה הבאה מאסטון מרטין, שתשיק את הלגונדה (Lagonda) החדשה, מכונית פאר ספורטיבית וגדולה העושה שימוש בשם היסטורי, שתתחרה במרצדס S קלאס (ובפרט בגרסאות ה-AMG שלה), ותנסה לזנב אפילו ברולס רויס ובנטלי.
אסטון מרטין לא מספקת מפרט טכני, אך מציינת כי הדגם החדש יבוסס על פלטפורמת האלומיניום הקיימת של היצרנית, במילים אחרות, היא תהיה גרסה מהודרת-מרווחת-מפוארת יותר של הראפיד. צפו למנוע V12 מתחת למכסה ולביצועים של מכונית ספורט.
מקלארן מתכננת אף היא השקת דגם חדש בשנה הבאה. כאן מדובר בגרסה קיצונית יותר של מכונית העל ההיברידית P1, שתכונה GTR. כן, ממש כמו רפליקת הלה-מאן המרשימה שהתבססה על ה-F1 בשנות ה-90, ושפוסטרים שלה נתלו בחדרי חובבי רכב בכל העולם. גם כאן אין מידע טכני, אלא רק איור כללי ומאד יומרני.
עם זאת, ניתן לשער שה-GTR - מלבד שיפוריי יכולת דינמית שיתאימו אותה לנהיגת מסלול ואף מירוצי חובבים - תציע תוספת כוח בהשוואה ל-P1 רגילה. זו, נזכיר, מתחרה בלהפרארי ובפורשה 918, ומציעה מנוע בנזין ומנוע חשמלי שמספקים יחד 916 כ"ס ומאיצים את המכונית ל-100 קמ"ש בתוך 2.8 שניות, ל-300 קמ"ש ב-16.5 שניות ולמהירות מרבית של כמעט 350 קמ"ש.