ב.מ.וו M235i במבחן: בוואריה אקשן
מכונית הקופה הקטנה של ב.מ.וו התייצבה למבחן בגרסת-על ספורטיבית, עם הרבה כוח ותאווה לכביש מפותל. האם זו בעצם M שפויה?
- שנת השקה: 2013
- קטגוריה: מכוניות ספורט/ספורטיביות קומפקטיות
- מתחרות עיקריות: אודי S3, מרצדס A45 AMG
- מחיר התחלתי: 350 אלף שקל (255 אלף שקל ל-220i)
- מחיר לרכב המבחן: 350 אלף שקל
- גלריית התמונות המלאה של ב.מ.וו M235i
1. תא נוסעים ותפעול
ב.מ.וו M235i מציעה תא נוסעים שמזכיר בבסיסו את זה של סדרה 1. בכל הנוגע לאיכות החומרים וההרכבה, אלו חדשות טובות - שכן גם כאן מציגה ב.מ.וו רמה גבוהה מאוד. כצפוי מהגרסה היוקרתית-יקרה ביותר של סדרה 2, התא עשיר באבזור ובחומרים באיכות גבוהה. המושבים הקדמיים ספורטיביים למראה ונוחים מאוד לישיבה, מציעים תנוחת נהיגה טובה מאוד והמרווח מלפנים יותר ממספק. מנגד, כמו ב-1 - ואפילו יותר - המרווח מאחור מצומצם מאוד ומיועד לילדים או מבוגרים ממש קטני-מידה.
תפעול המערכות השונות נוח למדי, במיוחד אם הורגלתם כבר במערכת התפעול של ב.מ.וו, הכוללת את חוגת ה-iDrive ותפריטים על המסך. אם לא, היא תדרוש מכם מעט תרגול. בכל מקרה, היא אינה מהמצטיינות בתעשייה.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
מכוניות ספורטיביות ונוחות זה כמעט אוקסימורון, וה-M235i אינה חריגה מבחינה זו. כיול המתלים נוקשה מאוד, ועובדה זו בולטת (לרעה) במיוחד בעיר. למרות זאת, בהתחשב בביצועים ובמתחרות בקטגוריה הצרה, ה-M235i מציעה רמת נוחות בהחלט נסבלת, בין היתר תודות למושבים נוחים ותומכים מאוד.
מחוץ לעיר הנוחות משתפרת כצפוי, ונסיעות ארוכות אינן מעיקות מבחינה זו. כושר התמרון העירוני - כצפוי ממכונית קטנה יחסית - טוב למדי, והראות כלפי חוץ טובה. בידוד הרעשים טוב תחת שיוט, אם כי ניתן היה לצפות למעט פחות רעשי רוח וכביש.
3. מנוע ותיבת הילוכים
ה-M235i מציעה את מנוע השישה צילינדרים-3.0 ליטר של ב.מ.וו, כאן עם מגדש טורבו, 326 כ"ס ו-45.85 קג"מ ב-1,300 סל"ד - כל זאת במשפחתית קומפקטית קופה. נשמע מרשים, ומרגיש מרשים מאד. המנוע מציע שפע כוח כמעט בכל מצב נתון, ונתמך על-ידי תיבת שמונה הילוכים מהטובות בתעשייה - כזו שמגיבה מהר, מעבירה הילוכים בזריזות ועושה הכל באופן חלק להפליא במצב ידני (עם שליטה מההגה) או אוטומטי.
המנוע לא רק חזק וגמיש, אלא גם נשמע נהדר, עם צליל ספורטיבי מובהק כפי שניתן לצפות מיחידת שישה צילינדרים ספורטיבית. תצרוכת הדלק במסלול מבחן ארוך ומאומץ בחלקים נרחבים, עמדה על 7.8 ק"מ לליטר - מכובד בהתחשב בסוג המבחן.
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של הסדרה 2 פשוט מצוינת. למכונית שפע אחיזה, התנהגות צפויה ורמה גבוהה של דיוק תחת פקודות נהג - מבחינת היגוי, תנועות מרכב ויציבות תחת בלימה. כל אלו מאפשרים לצבור מהירות מרשימה בנהיגה ספורטיבית - באותם ימים בהם תמצאו עצמכם בכביש העקלקל המתאים. כושר הבלימה מצוין הן מבחינת תחושת הדוושה והן מבחינת עוצמת הבלימה. ובסך הכל, זוהי מכונית שמתגמלת את הנהג באופי ספורטיבי נגיש ולא קיצוני מדי.
נכון, ההיגוי, זוויות הגלגול, באחיזת כביש והתחושה הספורטיבית הכוללת, אינם ברמה של מכוניות M טהורות. אך אסור לטעות - היא אינה מתיימרת להיות כזו, לא במיצוב וגם לא במחיר. ה-M2, שצפויה להופיע לקראת שנה הבאה, תהיה חייבת להיות קיצונית בהרבה, בעיקר מכיוון שה-M235i מציבה רף כה גבוה כבר עתה.
ה-M235i מוצעת עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות. דגם זה עדיין לא נבחן על-ידי ה-Euro NCAP (הסדרה 1 זכתה לחמישה כוכבים, אך הבדל העיצוב ביניהן לא קטן). סעיף זה יעודכן לאחר פרסום תוצאות רשמיות.
5. אבזור ומחיר
תג המחיר הוא נקודה כואבת משהו, כמעט כמו כל דגם הנושא את האות "M" (אפילו חצי-M, כמו במקרה שלפנינו). תמורת 350 אלף שקל, תקבלו בין היתר מושבי אלקנטרה, חישוקי "18, בקרת אקלים מפוצלת, חיישני אורות וגשם, מראה נגד סינוור, מערכת מולטימדיה עם חיבורי בלוטות' ו-USB, חלון גג, התנעה בכפתור ובקרת שיוט. מדובר באבזור מכובד מאוד וחשוב מכך, במחיר נמוך משמעותית מהמתחרה הקרובה ביותר (מרצדס A45 AMG, שעולה 400 אלף), אם כי לא בטוח שניתן להצדיק את פער המחיר הגדול מה-M135i (גרסת ההאצ'בק) הזולה ממנה ב-40 אלף שקלים.
ציון כולל וסיכום
+ יכולת דינמית והנאה מנהיגה, ביצועים, מנוע-תיבה, איכות
- נוחות עירונית, מרווח מאחור
ולבסוף: ב.מ.וו M235i אינה קיצונית-מושחזת-ספורטיבית כפי שתהיה ה-M2, ומציעה למעשה אלטרנטיבה יומיומית לחובב ההגה בעל הממון. היא מכונית יוקרתית-ספורטיבית מהנה, חזקה, ביצועיסטית ומאובזרת, במחיר תחרותי ביחס לקטגוריה. ככרטיס כניסה לעולם מכוניות הספורט, למי שלא רוצה לסבול בכביש הציבורי, ה-M235i מעניקה חבילה שמעלה לא מעט חיוכים.
מנוע | 6 צילינדרים, 24 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 2,979 סמ"ק / בנזין |
הספק מרבי | 326 כ"ס ב-5,800 סל"ד |
מומנט מרבי | 45.85 קג"מ ב-1,300 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית / אוטומטית, שמונה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | שתי דלתות, קופה / ארבעה |
אורך | 443 ס"מ |
רוחב | 177 ס"מ |
גובה | 142 ס"מ |
בסיס גלגלים | 269 ס"מ |
משקל | 1,545 ק"ג |
נפח תא מטען | 390 ליטר |
100-0 קמ"ש | 4.8 שניות |
מהירות מרבית | 250 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 12.3 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 7.8 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 176 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 13 |
מחיר לגרסה שנבחנה | 350 אלף שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | לא נבחן |