ב.מ.וו סדרה 1 עוברת להנעה קדמית, וזה סופי
ב.מ.וו מאשרת רשמית כי הדור הבא של הסדרה 1 יציע הנעה קדמית, וכך גם ה-X1 שיתבסס עליו. ומה עם הסדרה 2?
ב.מ.וו תרחיב את היצע הדגמים בעלי ההנעה הקדמית, לאחר שהשיקה לאחרונה דגם ראשון כזה - סדרה 2 אקטיב טורר. הבאה בתור תהיה הסדרה 1 החדשה, דור שלישי שיחליף את הדגם שנמכר כיום בישראל עם הנעה אחורית. בכך ב.מ.וו מיישרת קו עם מתחרותיה - אודי A3 ומרצדס A-קלאס, שמבוססות על פלטפורמת הנעה קדמית.
בשיחה עם ynet שקיים גורם רשמי בב.מ.וו, ושהתקיימה במהלך השקת ה-2 אקטיב טורר באוסטריה השבוע, אישר כי היצרנית תעביר את הסדרה 1 על כל גרסאותיה לפלטפורמת ההנעה הקדמית ששימשה עד היום את מיני, מותג הרטרו הבריטי של ב.מ.וו.
לדברי האיש, ב.מ.וו בחרה לעבור להנעה קדמית ממספר סיבות. הראשונה היא העובדה שפלטפורמות הנעה קדמית מאפשרות - במיוחד במכוניות קטנות יחסית - יעילות גדולה יותר בכל הנוגע לניצול ממדי הרכב. ובמילים אחרות - מכוניות האצ'בק קומפקטיות מציעות מרווח טוב יותר כאשר הן מצוידות בהנעה קדמית, דבר שיטפל באחת מנקודות הביקורת העיקריות שהופנו כלפי הדורות הראשונים של סדרה 1.
ביצרנית מסבירים גם כי בקרב קהל הלקוחות בפלח הקומפקטיות, ישנה חשיבות רבה יותר למרווח ושימושיות מאשר לסוג ההנעה, וכי חלק נכבד מהלקוחות כלל לא מתעניין האם הגלגלים הקדמיים או האחוריים הם המניעים. ולבסוף, ישנה הסיבה הכלכלית: שימוש בפלטפורמת מיני, תאפשר לב.מ.וו לחסכוך בעלויות פיתוח הדורות הבאים של מכוניות רבות, בהן מיני האצ'בק וקאנטרימן, ב.מ.וו סדרה 1 ו-X1.
וכן, זה אומר שגם ה-X1 יתבסס על אותה פלטפורמת הנעה קדמית, ויוצע בדור הבא בגרסאות הנעה קדמית או כפולה. עד עתה התבסס על פלטפורמת ההנעה האחורית היקרה יותר של הסדרה 3.
ומה לגבי הסדרה 2, גרסת הקופה של הסדרה 1? זו הוצגה אך לאחרונה, ומושקת בימים אלה בישראל. לגביה, סירב המקור בב.מ.וו להתייחס באופן ודאי, וציין רק כי החלטה בנושא הפלטפורמה שתשמש את זו תתקבל לאחר דיונים המתקיימים בימים אלה בנושא. אלא שעם סדרה 2 אקטיב טורר (גרסת מיניוואן של הסדרה 1 הבאה) שכבר מציעה הנעה קדמית, וה-1 ו-X1 שיעברו לכך בתוך פחות משלוש שנים, נראה שגם גורלה של ה-2 קופה לעבור להנעה קדמית.