"רויאל ג'ורדניאן" מכרה כרטיסים לטיסות לישראל שבוטלו: "סעו באוטובוס"
חברת התעופה הירדנית לא שבה לטוס לישראל לאחר ההפסקה ב"צוק איתן". עם זאת, המשיכה למכור כרטיסים מעמאן לתל-אביב מבלי ליידע את הנוסעים שייאלצו להסתדר באוטובוסים או בטיסות ארקיע - אם יהיה מקום עליהן. מזוודות של מאות נוסעים נתקעו בעמאן
חברת התעופה הירדנית "רויאל ג'ורדניאן" טרם שבה לטוס לישראל מאז הפסקת הטיסות לפני מספר שבועות, אולם הדבר לא מנע מהנהלתה להמשיך למכור כרטיסי טיסה מתל-אביב ליעדים ברחבי העולם, או בחזרה, דרך עמאן, מבלי שהיא מציינת כי את הדרך מתל-אביב לבירת ירדן או להיפך, תיעשה בתחבורה יבשתית או בחברת "ארקיע", על פי זמינות הטיסות.
יתרה מכך, החברה אפילו לא טורחת לציין באתר האינטרנט שלה כי היא לא מבצעת את הטיסות מתל-אביב ואליה ומוכרת את הכרטיסים עם שעות הטיסה לפי לוח הטיסות שהיה קיים לפני ההפסקה. יצוין כי בעת שחברות התעופה הזרות הפסיקו לטוס לישראל, דאגו בחברת "רויאל ג'ורדניאן" לשלוח הודעות לתקשורת לפיהן החברה - בניגוד לאחרות, לא הפסיקה את הטיסות בין תל-אביב לעמאן, ולמעשה המשיכה לטוס לישראל מאז נפתח קו התעופה בין שתי המדינות. עם זאת, באיחור של יום בלבד הפסיקה גם היא לטוס לישראל, וכמו גם חברת התעופה הקוריאנית, טרם שבה להפעיל את הקו.
"טסתי לישראל ועשיתי בידוק לטיסה פחות מ-24 שעות לפני מועד הטיסה המתוכנן", מספר אחד הנוסעים. "החברה גבתה ממני תשלום עבור שינוי שעשיתי מבלי שצוין בפניי שבכלל אין טיסה כזו. כלומר, חוייבתי בתשלום על טיסה שאינה קיימת".
לדברי הנוסע, הוא הגיע לעמאן בשעה 08:45 בבוקר, על מנת לעלות על טיסה שאמורה היתה לטוס לארץ ב-11:00 לפני הצהריים, אז התברר לו כי כבר יותר משבועיים החברה לא טסה לישראל.
"במקום היו לא מעט נוסעים, כולם ישראלים, אף אחד מהם לא ידע שיש לו כרטיסי טיסה לטיסה שאינה קיימת", הוא סיפר. לדבריו, החברה הציעה לנוסעים להעבירם לישראל דרך מעבר אלנבי, בתחבורה קרקעית, דבר שחלק מהם חשש לעשות. לאחרים הוצע לשוב לישראל באמצעות חברת "ארקיע", שמבצעת בהתאם לזמינות המטוסים את הטיסות בין תל-אביב לעמאן, עבור חברת התעופה הירדנית.
"המזוודות - כשיהיה מקום"
הבעיה בשיתוף הפעולה עם "ארקיע" היא שהחברה מקצה לקו מטוסים קטנים מסוג ATR72, הטסים לשדה דב. במטוסים אלה קיים תא מטען קטן מאוד, ולכן אין אפשרות להעמיס עליהן את המזוודות של כל הנוסעים. "בפועל, מזוודות רבות נשארות מאחור, בעמאן, והן מועברות לנוסעים כאשר יש מקום להעביר אותן לישראל", סיפר נוסע אחר. נושא המזוודות, כמו גם זמינות הטיסות של חברת "ארקיע", אושר ל-ynet על ידי חברת "ארקיע", שאינה צד בעניין, אבל ערה לבעיית המזוודות.
"אני חבר במועדון 'הנוסע המתמיד' אליו שייכת חברת התעופה הירדנית, טס כבר מעל 25 שנים עמם ואפילו צברתי מעל 5 מיליון מיילים של טיסה, אני משתמש בשרותי החברה הירדנית לטיסות למזרח הרחוק ומעולם לא נתקלתי בכזו התנהגות", סיפר נוסע שציין כי בפניות שלו לנציגי "רויאל ג'ורדניאן" נטען בפניו כי החברה הפסיקה את הטיסות בשל סיבות בטחוניות.
לשאלתו מדוע החברה ממשיכה למכור כרטיסים לטיסות שאינן קיימות, ומדוע היא לא מודיעה באתר שלה או בכל דרך אחרת כי אינה מבצעת כעת טיסות לישראל, הוא לא קיבל תשובה.
בנציגות חברת התעופה הירדית בישראל לא ידעו לומר מתי יחודשו הטיסות וציינו כי "החברה עושה הכל כדי להקל על הנוסעים שטסים מישראל ולהעבירם לטיסות בחברות אחרות". באשר לנוסעים שמגיעים מרחבי העולם לעמאן, מסרו כי "בחברה עושים הכל כדי להחזיר את הנוסעים לארץ בתחבורה יבשתית או באמצעות חברת תעופה אחרת (ארקיע) בהקדם האפשרי".