וולוו בנתה עיר ללא תאונות - תמונות ראשונות
יצרנית הרכב השוודית הציבה יעד שאפתני לשנת 2020: אפס הרוגים בתאונות דרכים. והאמצעי: מרכז מחקר ופיתוח שכולל עיר מדומה
וולוו הולכת צעד קדימה בדרך ליעד שהציבו לעצמן מדינות רבות - להוריד את מספר הרוגי תאונות הדרכים ל-0 או קרוב לכך. השוודים הציבו כתאריך יעד למטרה את שנת 2020, מועד קרוב מאוד מבחינת יצרנית רכב.
כדי לעמוד ביעד, וולוו בנתה מרכז מחקר ופיתוח יוצא דופן. בעוד מרבית היצרניות מסתפקות במסלולי ניסוי שונים שמתמקדים ביכולת הדינמית של המכונית, ומסלול ריסוק לבחינת בטיחותה הפאסיבית, וולוו בנתה מעין עיר מדומה, שכוללת בניינים ורחובות צפופים, מסלולים בינעירוניים מהירים וכפריים ועוד. אלו יתאימו גם לפיתוח המכונית ללא נהג אותה הבטיחה היצרנית לשווק, ושאמורה לתרום באופן משמעותי להפחתת מספר ההרוגים בתאונות.
מטרה נוספת היא לאפשר למהנדסי היצרנית לבחון, בתנאים קרובים ככל הניתן לתנאי אמת, את מערכות הבטיחות השונות. זאת במגוון תרחישים המדמים חציית הולכי רגל או בעל חיים, עומס תנועה, פקקים ואזורים עם ראות בעייתית.
בעיר המדומה, שמכונה "אסטה-זירו", נעזרים מהנדסי וולוו במחלקות מחקר של אוניברסיטאות ויצרניות רכיבים למכוניות. מרכז המו"פ החדש, שהקמתו עלתה חצי מיליארד קרונות (יותר מרבע מיליארד שקלים), נפרס על-פני שטח של שני מיליון מטרים מרובעים (מתוכם 250 אלף מטרים מרובעים סלולים).
הוא כולל ארבעה אזורים עיקריים: שטח עירוני, שטח כפרי, כביש בינעירוני רב-נתיבי וכביש מהיר - צמד נתיבים לבחינת מהירות ותמרוני התחמקות במהירות גבוהה מאוד, ואזור בו ייבדקו גם שיירות של מכוניות אוטונומיות, וכיצד הן מצליחות להיטמע בתנועה של מכוניות הננהגות על-ידי בני אדם.