שתף קטע נבחר

נימוסים במטוסים: כך תעשו זאת נכון

המטוסים של היום מציעים לנו מרווח צר לרגליים, מחסור במזון ותנאים פחות נוחים משידענו בעבר. תמי לנצוט-ליבוביץ, יועצת נימוסים והליכות, מציעה 20 כללי התנהגות לטיסה צפופה נעימה יותר. נא ללמוד בע"פ לפני הטיסה הבאה

מטוסים עמוסים, משפחות עם ילדים וערימות ערימות של תיקים. טיסות ובעיקר מהז'אנר הזול, יכולות להיות חוויה כלל לא נעימה. תמי לנצוט-ליבוביץ, יועצת לנושאי תדמית, תקשורת בין-אישית, נימוסים והליכות, הציגה באולפן ynet כמה רעיונות וכללים שיעבירו לכם את החוויה הזו באופן נעים קצת יותר.

 

צפו בדיון באולפן ynet    (צילום: אריק אלון ויוגב אטיאס)

צפו בדיון באולפן ynet    (צילום: אריק אלון ויוגב אטיאס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

20 כללי הנימוסים וההליכות במטוסים, על פי תמי לנצוט-ליבוביץ

  1. הטיסה מתחילה בשדה התעופה. הצטיידו בהרבה סבלנות לבדיקות הביטחון, לצ'ק אין לכרטוס ולביקורת הגבולות המייגעת
  2. הקפידו להגיע לשער העלייה למטוס בזמן
  3. גשו לשירותים לפני: ייקח זמן עד שתגיעו לשירותים במטוס
  4. לא להידחף בשער הכניסה למטוס. לרוב מכריזים על סדר העלייה למטוס, אנשים עם בעיות פיזיות, ילדים קטנים, מחלקת עסקים, נוסע מתמיד וכל השאר
  5. נכנסתם למטוס? החזיקו בידכם את הכרטיס, שאלו את הדיילים היכן מקום הישיבה שלכם וכבדו את ההסבר שלהם
  6. הניחו את תיקי היד במקום המיועד להם. עשו זאת במהירות ואל תפריעולאלה שמאחוריכם, שצריכים גם הם להגיע למקומם
  7. שבו במקומכם, אל תסתובבו במעברים והתארגנו לישיבה ארוכה. אם ראיתם מקום פנוי שאתם רוצים לעבור לשבת בו, בקשו רשות מהדיילים
  8. לידכם יושב אדם זר, שהולך להיות שכנכם למה שעות. הציגו את עצמכםוגלו אדיבות. זה לא אומר שאתם חייבים לשוחח אתו לאורך כל הטיסה
  9. כיום הצפיפות במטוסים הולכת וגדלה, המרווחים בין המושבים הולכת ומצטמצמת. בעקבות זאת המרחב האישי קטן והכניסה למרחב האישי של הפרט גורמת לו להרגשת חוסר נוחות, רגישות ופגיעה בזכויותיו הבסיסיות ("קניתי כרטיס, שילמתי במיטב כספי, מגיע לי...")
  10. משענת הכסא ומשענת היד - מחייבים מיומנויות נימוס
  11. מי מניח את הזרוע על משענת היד ראשון? טכניקה, מחלקים את המשענת לשניים בגבול וירטואלי, המודעות לבעיה היא הפתרון. במידה ואחד מהשכנים למושב לא מודע, בעדינות כמו במו"מ יש לדבר על זה (לא לכבוש את כל השטח כאשר השכן הולך לשירותים)
  12. משענת גב הכסא היא זו שהפכה לבעיה של העידן העכשווי. כשמשענת הגב של השכן לפניך יורדת, הצפיפות עולה דרגה. כיום הנוסעים מצטיידים באביזר חדש וטרנדי שנקרא: מגן בירכיים, אביזר קטן ומתוחכם המונע את יכולת משענת הגב לרדת
  13. אין להשתמש במגן ברכיים (Knee Defender). אמנם אין עדין חוק של ראשיות התעופה, אך אביזר זה גורם כיום למריבות קולניות עד אלימות בין הנוסעים (אלימות המאלצת את המטוס לנחות ולהוריד את הנוסעים האלימים)
  14. יש לשמור על המרחב האישי שלנו, אותו מרחב העוטף אותנו כבועה אישית, ולכבד את המרחב של שכננו, לשמור את הידיים קרוב לגוף, את הרגליים צמודות ככל האפשר
  15. כשאנו נוסעים עם ילדים קטנים יש לשים לב שלא יבעטו בכיסא שלפניהם, שלא יעמדו על מושב הכסא ויציקו ליושבים מאחוריהם
  16. צוות הדיילים נמצא במטוס כדי לשרת אתכם, אך אין זה אומר שמותר לטרטר אותם מתי שמתחשק לכם. חכו עד שאחד מהם יעבור לידכם. במקרה דחוף, אפשר לצלצל להם בפעמון
  17. בזמן הגשת האוכל דאגו להזיז את המושב קדימה. התחשבו בנוסע שמאחוריכם, שמאוד צפוף ולא נוח לו. במידה והנוסע לא הרים את המשענת יש לבקש מהדיילים להסדיר זאת
  18. אם תצטרכו להקים את השכן (כדי ללכת לשירותים למשל), חייכו בנימוס, אמרו "סליחה, אני צריך לצאת" (בלי להסביר למה), ועשו זאת בזריזות
  19. השאירו אחריכם שירותים נקיים ויבשים
  20. בסיום הטיסה, ליד הדלת, אל תשכחו להודות לדיילים על השירות

 

 

 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים