אסטון מרטין וזגאטו שוב יחד ב"סטיישן-קופה" חדשה
שיתוף פעולה שלישי בין אסטון מרטין לסדנת העיצוב האיטלקית זגאטו בשנתיים האחרונות - והפעם, לטובת סטיישן-קופה יוקרתית ויחידה מסוגה
סדנת העיצוב האיטלקית זגאטו, שמציינת השנה 95 שנים להצגתה, חשפה מכונית יחידה במינה על בסיס אסטון מרטין. במיטב מסורת בוני המרכבים, זגאטו עיצבה מחדש מכונית מדגם הוויראז' (Virage) של אסטון מרטין, עם 490 כ"ס.
הבחירה בוויראז' יוצאת דופן - שכן מדובר במכונית שייצורה כבר הופסק בשנת 2012 על-ידי אסטון מרטין לאחר פחות משנתיים בשוק, לאחר שמכירותיה לא עמדו בציפיות. היא אמורה הייתה להיות מעין חוליה מקשרת בין ה-DB9 ל-DBS (ולאחר מכן למחליפת ה-DBS, הוואנקוויש).
זגאטו לא ביצעה שינויים מכניים למכונית, שהוזמנה במיוחד על-ידי לקוח אירופי. היא מציעה מנוע V12 בנפח 6.0 ליטר עם 490 כ"ס, ומאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות.
למכונית המיוחדת מרכב שוטינג ברייק - מעין שילוב בין סטיישן למכונית קופה שנהוג במכוניות יוקרה. לאורך השנים הוצע גם על-ידי יצרניות רכב גדולות, אם כי כיום כמעט מוגבל למהדורות מיוחדות של בוני מרכבים.
לאסטון מרטין וזגאטו יש מסורת ארוכה של מהדורות מיוחדות דוגמת הוויראז' שוטינג ברייק. ראשונה הוצגה בשנת 1960 (DB4 GT זגאטו), ומאוחר יותר ה-V8 ונטאז' ו-V8 וולנטה בשנת 1986. בשנה שעברה, זגאטו חשפה שתי מהדורות מיוחדות של דגמי אסטון מרטין מודרניים - לכבוד 100 שנים למותג הבריטי. אלו התבססו על ה-DB9 קבריולה וה-DBS ויוצרו אף הן לפי הזמנת לקוחות.