חדשות הפופ: אלישיה קיז רוצה לדבר על עזה
האם שירה החדש של אלישיה קיז הוא הדבר הגדול ביותר שיצא מימי הלחימה ב"צוק איתן"? יכול מאוד להיות. וגם: קיילי יוצאת לסיבוב הופעות (ולא מגיעה אלינו) ומדונה חוגגת 30 שנות כוכבוּת
האם השיר החדש של אלישיה קיז הוא הדבר החשוב ביותר שקרה בעקבות מבצע "צוק איתן"? להערכתי, אפילו אנחנו הישראלים לא מבינים עד כמה. השיר "We Are Here" של קיז זכה להתייחסות נרחבת בארצות הברית, בעיקר בשל המשפטים הבאים.
Let's talk about Gaza"
Let's talk about, let's talk about Israel
Cause right now it is real
Let's talk about, let's talk Nigeria
"In a mass hysteria, yeah
(בתרגום חופשי: "בואו נדבר על עזה.
בואו נדבר על ישראל.
כי כרגע זה אמיתי.
בואו נדבר על ניגריה ששרויה בהיסטריה")
כן, השיר של קיז עוסק בקונפליקט הישראלי-פלסטיני בין היתר, ובין הקרבות האחרים בעולם בו התמקדה, ולדבריה הוא נולד ביום בו ישבה בביתה שבניו-יורק ולא הצליחה להישאר אדישה להתרחשויות שריצדו על מסך הטלוויזיה. ב"Today Show" היא הסבירה שהיא פשוט הביעה את עצמה בדרך שהיא הכי טובה שהיא יודעת - כתיבה.
"We Are Here" של אלישיה קיז. הדבר הכי חשוב אחרי "צוק איתן"
לצד השיר המוצלח לכשעצמו והמילים המרגשות, קיז לא נקטה עמדה פוליטית. בניגוד לאמנים אחרים, מדובר בצעד חכם כי כבר ראינו לאן הובילו נקיטות עמדה כאלה ואחרות של אמנים כאלה ואחרים.
"בסופו של דבר", היא אמרה, "רק רציתי לעורר את המודעות למתרחש בעולם". את זה אגב, עשתה גם בעזרת "האשטאג" מיוחד באינסטגרם בשם "IAMHEREFOR#" שכל אחד יכול להשלים - כלומר לציין "בעד" מי הוא. בלי להתלהם ובלי ללכת מכות וירטואליות. וזה, רבותיי, משהו שאף אחד לא עשה במלחמה האחרונה. לא כאן אצלנו ולא בגולה. אז הרבה כבוד מגיע לאלישיה קיז, זוכת מיליוני פרסי הגראמי, שהצליחה לפקוח את העיניים לעולם בזכות השיר היפה הזה.
קיילי בסיבוב
האלבום האחרון של קיילי מינוג, "Kiss Me Once" אולי לא היה המוצלח והמצליח בקריירה שלה, אך עדיין מהווה סיבה מצוינת עבורה לפתוח בסיבוב הופעות בינלאומי. למרבה הצער, הסיבוב שיחל בערב ראש השנה בשבוע הבא, לא ממש יעבור בארץ הקודש, למרות שיגיע לאירופה כולה וגם לאוסטרליה - מולדתה של קיילי.
לאוסטרליה תגיע קיילי במרץ 2015, בדיוק במקביל לצילומי "The Voice" בהם היא לוקחת חלק כמנטורית שם. ביקורה במולדתה הדרומית גם יחתום ככל הנראה את הסיבוב הנוכחי, שנערך שלוש שנים אחרי זה הקודם.
כמו סינדרלה
לא פעם הכתירו את ליידי גאגא, שביקרה אצלנו בסוף השבוע האחרון, ככוכבת המוזיקלית הגדולה ביותר שידע יוטיוב. כשיצא "Bad Romance", הרבה לפני "גאנגאנם סטייל" וג'סטין ביבר, היה זה באמת הקליפ הנצפה ביותר עד אז באתר הווידאו. "גאגא זה יוטיוב ויוטיוב זה גאגא", אמרו אז.
כמו בתולה. באוזן
את אותה אמירה, אמרו לפני 30 שנה כמעט-בדיוק על מדונה, האויבת הגדולה של גאגא. "מדונה זה MTV ו-MTV זה מדונה", נאמר לאחר הופעתה הפרובוקטיבית, היום לפני 30 שנה בטקס פרסי המוזיקה הראשון של MTV שנערך בספטמבר 1984 בניו יורק.
מדונה יצאה אז, למי שלא זוכר, מתוך עוגת ענק כשהיא לבושה שמלת כלה, וביצעה את "Like A Virgin". ההופעה השערורייתית היתה זאת שהפכה אותה לכוכבת הגדולה שהיתה מאז ועד היום.
אנקדוטה קטנה-גדולה שהיא סיפרה לאחר ההופעה, היתה שנעל העקב שנעלה נפלה מרגלה בעת יציאתה מהעוגה. היא התעשתה, גלגלה רגליים על הבמה תוך שחשפה את התחתונים שלה (אקט שלא מתוכנן כלל, למרות היותו הולם את הכוכבת) ונעלה מחדש את הנעל כמעט בלי ששמו לב.
30 שנה אחרי, מדונה על סף הוצאת אלבומה ה-13, וקצת מצער לדעת שרוב מה שמעסיק אותה כרגע זה הוויכוח האינסופי שלה עם ליידי גאגא, כוכבת הצעירה ממנה בכמחצית מגילה, ולפחות על סמך ההופעה בסוף השבוע האחרון, קצת מראה לגברת הראשונה של הפופ מי שולטת בתעשייה של סוף 2014.