שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

סקודה אוקטביה סטיישן במבחן - יעילה, אפורה

המשפחתית של סקודה בגרסת סטיישן שימושית היא מכונית איכותית ומרווחת, עם תג מחיר עסיסי ואבזור לא תמיד משכנע. מבחן דרכים

  • שנת השקה: 2012 (סטיישן ב-2013)
  • קטגוריה: משפחתיות קומפקטיות סטיישן
  • מתחרות עיקריות: אופל אסטרה סטיישן, טויוטה אוריס סטיישן, יונדאי i30cw, פורד פוקוס סטיישן, קיה סיד sw
  • מחיר התחלתי: 134.5 אלף שקל
  • מחיר לרכב המבחן: 137 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של סקודה אוקטביה סטיישן

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

תא הנוסעים של סקודה אוקטביה סטיישן כמעט זהה לזה של דגם הליפטבק, עד שמגיעים לספסל האחורי. המרכב הארוך יותר מאפשר מרווח ראש עדיף מאחור, אך מרווח הכתפיים נותר כשהיה - בינוני. בנוסף, הנוסע במרכז הספסל יסבול בגלל תעלת הכוח המוגזמת בגודלה. המרווח מלפנים טוב, אך גם כאן יש מכוניות עם מרווח כתפיים ורגליים עדיף.

 

סביבת הנהג והנוסעים מציעה איכות חומרים קרובה לצמרת הקטגוריה, אלא שאיכות ההרכבה פחות מרשימה. עם זאת, הבחירה של סקודה בעיצוב אפרפר, יוצרת רושם - לא מוצדק - של חסכון ופשטות מוגזמים. הנדסת האנוש טובה, אם כי נוחות תפעול מערכת המולטימדיה אינו טוב במיוחד.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של האוקטביה נוקשה, ואינו מעודן מספיק. בתוך העיר המצב סביר, אך בכביש המהיר - שאינו סלול באופן מושלם - האוקטביה נוטה לקפץ ולהתנדנד שלא לצורך ולעייף בנסיעות ארוכות. מושב הנהג שטוח וקשה ואינו מציע מספיק תמיכה, בעיקר לא לגב התחתון. האוקטביה מציעה ראות טובה החוצה, והיא נוחה למרות המרכב הארוך, גם בתמרוני חנייה ונהיגה איטית, בין היתר תודות להיגוי קל ומדויק. בידוד הרעשים טוב בכל המדדים (רוח, צמיגים ומנוע).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

יחידת הכוח של רכב המבחן היא מנוע ה-1.2 ליטר טורבו המוכר של קונצרן פולקסווגן, כאן עם 105 כ"ס ו-17.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד. המנוע משודך לתיבה רובוטית כפולת-מצמד עם שבעה הילוכים. השילוב בין השניים מוצלח מרבית הזמן, כאשר התיבה אמנם מעלה הילוכים מוקדם מהרצוי, אך מנוע גמיש מכפר על-כך. תגובת התיבה לפקודת נהג (קיק-דאון) אינה תמיד מהירה כרצוי, אך כמעט תמיד חלקה - למעט תחושת החלקה ורעידות קלות ביציאה מהמקום.

 

המנוע שקט בנהיגה רגועה, אך בנהיגה בינעירונית ותחת מאמץ הוא דורש עלייה לסל"ד גבוה ורועש יחסית, בכדי לספק ביצועים מספקים - ומרגיש חלש בתנאים אלו. לרכב מערכת עצור-סע שמדוממת ומניעה את המנוע באופן חלק למדי, אך פוגמת בעוצמת המיזוג. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 11.5 ק"מ לליטר - 42.5% פחות מנתון היצרנית (20 ק"מ לליטר בממוצע).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

היכולת הדינמית של האוקטביה טובה. למכונית אחיזת כביש נאה והיא מגיבה היטב לפקודות נהג - למרות שההיגוי קל מדי ומעט לא מדויק בנהיגה בינעירונית. כושר הבלימה היה טוב לאורך המבחן, ותחושת הבלימה הייתה מספקת - אם כי היינו שמחים למעט יותר דיוק. האוקטביה משווקת בישראל עם שבע כריות אוויר (שביעית לברכי הנהג), וזכתה לציון המרבי במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP - חמישה כוכבי בטיחות.

 

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן היה גרסת הבסיס של האוקטביה סטיישן, שמכונה "אמבישן". בתמורה ל-134.5 אלף שקל, תקבלו בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע וחיבורי USB ו-AUX, קישור בלוטות' ושקע לכרטיס SD, פתחי איוורור ליושבים מאחור וחיישני לחץ אוויר בצמיגים. מדובר באבזור ראוי אך מעט פחות מהראוי עבור תג המחיר, מהגבוהים בקטגוריה. רכב המבחן צויד בנוסף בערכה בהתקנה מקומית שמחירה 2,800 שקל וכוללת תושבת לטלפון וחיישני חנייה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ איכות, בידוד רעשים, מנוע, תא מטען

- נוחות נסיעה, מרווח לנוסע חמישי, אבזור ומחיר

 

ולבסוף: סקודה אוקטביה סטיישן היא מכונית משפחתית יעילה, שמציעה תא מטען ענק ומרווח מרשים לארבעה נוסעים מבוגרים. היא שקטה ואיכותית יחסית, ובעלת יכולת דינמית ראויה. אלא שהיא מציעה מראה סתמי, תא נוסעים חסר השראה - לבטח ביחס לתג המחיר - והיא חסרה חלק מהנוחות והאבזור שמציעות הטובות בקטגוריה. האוקטביה סטיישן בהחלט עברה שיפור בולט, אך היא עדיין נאלצת להתמודד עם מתחרות עדיפות כמעט בכל פרמטר ולכל שימוש.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
סקודה אוקטביה סטיישן
סקודה אוקטביה סטיישן
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1.2 ליטר / בנזין
הספק מרבי 105 כ"ס ב-4,500 סל"ד
מומנט מרבי 17.8 קג"מ ב-1,400 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / רובוטית מצמד כפול, שבעה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, סטיישן / חמישה
אורך 466 ס"מ
רוחב 181 ס"מ
גובה 146 ס"מ
בסיס גלגלים

269 ס"מ

משקל 1,277 ק"ג
נפח תא מטען 588 ליטר
100-0 קמ"ש 10.6 שניות
מהירות מרבית 193 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 20 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 11.5 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 115 גרם לק"מ
קבוצת מיסוי ירוק 4
מחיר לגרסה שנבחנה 137,000 שקל
אחריות 24 חודשים
כריות אוויר 7 (קדמיות, צדיות, וילונות, ברכי נהג)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות 5 כוכבים לפי ה-Euro NCAP

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים