רנו אספאס מת, יחי רנו אספאס החדש
חלוץ המיניוואנים האירופאים מחליף זהות והופך בגרסתו החמישית לרכב פנאי גדול. האם זה מה שיהפוך אותו אטרקטיבי מספיק עבור היבואנית המקומית?
רנו אספאס, המיניוואן הצרפתי הגדול והמקורי ומי שנחשב למיניוואן אירופאי ראשון, הלך לעולמו לאחר שלושה עשורים. ומיד קם לתחייה בדור חמישי וחדש - אלא שהפעם לא כמיניוואן, אלא כרכב פנאי אופנתי. שינוי שכולו שיווקי כמובן, שכן אחרי שנים של ירידה תלולה במכירות, ברנו הבינו כי אין ברירה וחובה לשנות כיוון.
מסיבת העיתונאים בה נחשף האספאס החדש בפריז:
האספאס החדש יוצע בגרסאות חמישה או שבעה מושבים, ויהיה גדול מקודמו אך גם קל ממנו משמעותית - עד 250 ק"ג בהשוואה לגרסאות קודמות. לכך תורמת פלטפורמה חדשה ומודרנית, כמו-גם בחירה במנועים קטנים מבעבר - בנזין או דיזל בנפח של 1.6 ליטר בלבד. למרות ההצלחה האדירה בשנותיו הראשונות באירופה, האספאס מעולם לא שווק באופן סדיר בישראל, ועדיין לא ברור האם הפיכתו לרכב פנאי תשנה את התמונה (אך היא לבטח לא גורעת מהסיכויים). מחברת קרסו נמסר ל-ynet כי לפי שעה אין תוכניות לשיווק.
האספאס החדש מציע אורך של 485 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ, גובה של 168 ס"מ (שישה פחות מבדור הקודם) ובסיס גלגלים שצמח בכשני ס"מ ל-288. אין הבדל במידות המרכב בין דגמי חמישה ושבעה מושבים, ורנו לא תציע הפעם שני אורכים, כאשר האספאס החדש מקביל בגודלו לגרנד אספאס הקודם. מרווח הגחון של הדגם החדש צמח בארבעה ס"מ ל-16 מהקרקע לחלק הנמוך ביותר בתחתית הרכב.
הדור החדש יוצע עם שני מנועי טורבו-דיזל - לראשון מגדש בודד, 130 כ"ס ו-32.6 קג"מ ב-1,750 סל"ד והוא ישודך לתיבת שישה הילוכים ידנית. לשני שני מגדשים, 160 כ"ס ו-38.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד והוא יוצע עם תיבת שישה הילוכים רובוטית כפולת מצמד.
כן יוצע מנוע טורבו-בנזין אחד, אף הוא בנפח 1.6 ליטר. יחידת הכוח שמגיעה מהקליאו ספורט, מפיקה 200 כ"ס ו-26.5 קג"מ ב-2,500 סל"ד ומשודכת לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת-מצמד. אם אכן ישווק בישראל, צפוי מנוע זה להוות את עיקר המכירות, אולי לצד הדיזל החזק. רנו לא מפרסמת בשלב זה נתוני ביצועים או תצרוכת דלק, וכמו כן לא ידוע האם יהיו גרסאות הנעה כפולה - אך רנו מבטיחה היגוי גם לגלגלים האחוריים לשיפור היכולת הדינמית וכושר התמרון בעיר.
האספאס החדש יהיה מאובזר מבעבר. המפרט יכלול, בין היתר, תאורת תא נוסעים שניתן להחליף את צבעה; גג זכוכית בגודל 2.8 מטר מרובע; מתלים, היגוי, ניהול מנוע (כולל צליל) ותיבת הילוכים מתכווננים לפי העדפת הנהג; תצוגה עילית צבעונית ומערכת מולטימדיה עם מסך "8.7. מחירי הדגם החדש ומועד שיווק לא פורסמו.