שתף קטע נבחר
 

השקה: ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר - גלגלים קדימה

החלטת ב.מ.וו לצייד מכונית מודרנית מתוצרתה בהנעה קדמית, עוררה לא מעט שאלות. האקטיב טורר החדש מבטיח לענות בחיוב על כולן. האמנם?

  • איפה נהגנו: וינה, אוסטריה
  • במה נהגנו: ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר
  • קטגוריה: מיניוואן קומפקטי יוקרתי
  • מתחרים עיקריים: מרצדס B-קלאס
  • מתי אצלנו: בסביבות מרס 2015
  • מחיר משוער: החל מ-195 אלף שקל ל-218i, החל מ-220 אלף ל-225i
  • גלריית התמונות המלאה של ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר

 

 

בעד: מרווח, איכות, יכולת דינמית

נגד: מנוע

 

מה חדש?

ב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר - בשמה המלא והרשמי - היא ב.מ.וו ראשונה עם הנעה קדמית, סנונית ראשונה בתוכנית הסבת מרבית הקומפקטיות להנעה כזו - למשל סדרה 1 הבאה, X1 החדש (פלטפורמה שתשמש גם את מיני קאנטרימן ופייסמן הבאים). בב.מ.וו מסבירים כי מרבית הלקוחות בקטגוריה לא מתעניינים בסוג ההנעה, וכי הבחירה בהנעה קדמית מאפשרת ניצול טוב יותר של המרכב לטובת מרווח לנוסעים. בעתיד, כך הבטיחו לנו אנשי ב.מ.וו, תוצע גם גרסת שבעה מושבים.

 

 

תא הנוסעים

למרות שהאקטיב טורר דומה במידותיה לסדרה 1 - 2 ס"מ יותר באורך, 3.5 יותר ברוחב ו-2 פחות בבסיס הגלגלים, המרווח שהיא מציעה גדול בהרבה מאחותה ה"קטנה". המרווח לראש גדל משמעותית תודות לגובה שצמח ב-13 ס"מ, המרווח לכתפיים לרגליים גדול בהרבה - במיוחד ליושבים מאחור. גם תא המטען גדול בהרבה, ובעיקר נוח ושימושי יותר.

 

תא הנוסעים מציע באופן כללי את עיצוב ב.מ.וו המוכר, אם כי ניכרת התקדמות ועיצוב מודרני יותר עם מעין שני מפלסים. האיכות בתא גבוהה - הן מבחינת בחירת חומרים נעימים למגע, והן מבחינת הרכבה שמקנה תחושה מוצקה. הנדסת האנוש טובה בסך הכל, ומזכירה מאוד דגמי ב.מ.וו אחרים - מה שגם אומר כי מערכת המולטימדיה דורשת הסתגלות. 

 

 

מנוע ותיבת הילוכים

בהשקת הדגם נהגנו בגרסת ה-225i, גרסת הבנזין החזקה ביותר לפי שעה. לצידה יוצעו גם דגמים חלשים יותר שלא היו זמינים למבחן וגרסאות דיזל שאינן רלוונטיות לשוק הישראלי. דגם ה-225i מציע את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו-בנזין המוכר של ב.מ.וו, כאן עם 231 כ"ס ו-35.7 קג"מ ב-1,250 סל"ד ובשידוך לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית.

 

המנוע גמיש ומציע ביצועים טובים, אך אינו מעודן כמצופה. פס הקול שהוא מנפק מעט גס ולא נעים לאוזן, הן בסל"ד נמוך והן תחת נהיגה נמרצת יותר. תיבת ההילוכים האוטומטית תיפקדה מצוין, עם העברות הילוכים מהירות וחלקות ותגובה טובה לפקודות נהג.  

 

 

נוחות ויכולת דינמית

מסלול המבחן לא סיפק אתגר משמעותי למתלי ה-225i, תודות לסלילה מעוררת הקנאה של אוסטריה. בהתאם, נוחות הנסיעה לאורך מסלול המבחן הייתה מרשימה למדי, עם תנוחת נהיגה טובה ומושבים נוחים. היכולת הדינמית של האקטיב טורר גבוהה, ולמי שחושש מהמעבר להנעה קדמית המיניוואן הקומפקטי מספק נחמה מסוימת - הוא הציע במסלול המבחן אחיזת כביש גבוהה, זוויות גלגול מתונות והיגוי מדויק ובעל משקל לא רע - מאפיינים שהזכירו לנו במידה מסוימת את המבחן של מיני קאנטרימן.

 

 

סיכום

המיניוואן הקומפקטי הראשון של ב.מ.וו, צולח את המעבר להנעה קדמית בלי בעיות בולטות. היכולת הדינמית שלו גבוהה, עם תחושת ב.מ.וו אופיינית בכל הנוגע לחווית הנהיגה - ממשק המשתמש, היגוי ואיכות. לרעת הגרסה שנבחנה עומדת בעיקר יחידת הכוח - שלא הרשימה ברמות העידון שהיא מציעה, ובישראל נותר לראות האם האקטיב טורר יצליח למצוא לעצמו נישה במקום בו המתחרה העיקרי שלו, מרצדס B-קלאס, לא כל-כך הצליח.


ב.מ.וו 225i אקטיב טורר

ב.מ.וו 225i אקטיב טורר
מנוע ארבעה צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 2.0 ליטר / בנזין
הספק מרבי 231 כ"ס ב-4,750 סל"ד
מומנט מרבי 35.7 קג"מ ב-1,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים קדמית / אוטומטית, שמונה הילוכים
מרכב חמש דלתות, האצ'בק
אורך 434 ס"מ
רוחב 180 ס"מ
גובה 155.5 ס"מ
בסיס גלגלים 267 ס"מ
משקל 1,505 ק"ג
נפח תא מטען 468 ליטר
100-0 קמ"ש 6.8 שניות
מהירות מרבית 235 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 16.7 ק"מ לליטר
פליטת CO2 (ממוצע יצרן) 139 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 220,000 שקל (הערכה)
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים