שתף קטע נבחר
 

פורשה קאיין GTS - "ספורטיבית במדי רכב פנאי"

רוצים יכולת דינמית של מכונית ספורט אבל חייבים לשבת גבוה? פורשה מציעה את הקאיין GTS המחודש, עם 440 כ"ס. צפו בוולטר רוהל בוחן אותו על המסלול

פורשה קאיין GTS חוזר. הגרסה הספורטיבית שמכוונת לחובבי נהיגה, עברה מתיחת פנים וקיבלה מנוע V6 בי-טורבו חדש, במקום יחידת ה-V8 האטמוספרית הוותיקה.

 

צפו - וולטר רוהל מספר על חווית הנהיגה בקאיין GTS: 

 

השם GTS, ששימש את פורשה בשנת 1963 עם ה-904 קאררה GTS, מסמל כיום את הגרסאות הדינמיות ביותר של דגמי היצרנית. כלומר לא בהכרח הכי חזקות, אך הכי ממוקדות לנהג מבחינת יכולת דינמית. מאז הוחזר השם לשימוש עם הקאיין המקורי, הוא הופיע גם ב-911 ובבוקסטר וקאיימן.

 

פורשה קאיין GTS ()
פורשה קאיין GTS

 

במקרה של הקאיין GTS, פורשה תציע מנוע בי-טורבו בנפח 3.6 ליטר עם 440 כ"ס - 20 יותר מב-GTS שלפני מתיחת הפנים. המומנט צמח ב-8.7 קג"מ ל-61.1 כעת, בעוד תצרוכת הדלק ירדה ב-0.9 ליטר ל-100 ק"מ, כך על-פי היצרנית. הביצועים כצפוי שופרו - וכעת נדרשות רק 5.2 שניות כדי להשלים את המיאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש, לעומת 5.7 שניות "ארוכות" בעבר. המהירות המרבית עומדת על 262 קמ"ש.

 

פורשה קאיין GTS ()
פורשה קאיין GTS

 

כצפוי מדגם מכוון לנהיגה ספורטיבית, ה-GTS מציע גם מתלים ספורטיביים בשתי גרסאות - מתלי ברזל מתכווננים עם הנמכה של 24 מ"מ, או מתלי אוויר מתכווננים עם הנמכה של 20 מ"מ. ה-GTS גם מאמץ את מערכת הבלימה של גרסת הטורבו, כולל דיסקים ענקיים מלפנים (390 מ"מ) ומאחור (358 מ"מ). הדגם יוצע עם חישוקי "20 בעיצוב המזכיר את מכונית הספורט ההיברידית של פורשה, ה-918.

 

פורשה קאיין ()
פורשה קאיין

 

מחיר ה-GTS יעמוד בגרמניה על 98 אלף יורו כולל מסים - כ-465 אלף שקל. לצד הגרסה הספורטיבית, פורשה תציע מפברואר גם דגם בסיס חדש, עם מנוע V6 אטמוספרי בנפח 3.6 ליטר, 300 כ"ס, תיבת שמונה הילוכים אוטומטית ותג-מחיר של 65 אלף יורו בגרמניה (כ-310 אלף שקל). גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 7.7שניות (שיפור של 0.2 מהדגם המוחלף) ולמהירות מרבית של 230 קמ"ש.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
פורשה קאיין
פורשה קאיין
פורשה קאיין
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים