הכנסות פרטנר וסלקום ירדו, הרווחים עלו
דו"חות הרבעון השלישי: ההכנסות של פרטנר ירדו ב-1%, הרווח הנקי עלה ב-5%. החברה דיווחה על ירידה של כ-20 אלף במצבת המנויים. סלקום דיווחה על ירידה של 6.7% בהכנסות ל-1.14 מיליארד שקל, אך הרווח הנקי יותר מהוכפל. מצבת המנויים שלה קטנה ב-19 אלף
קבוצות פרטנר וסלקום דיווחו היום (ד') על תוצאותיהן הכספיות ברבעון השלישי של 2014. פרטנר רשמה ברבעון השלישי הכנסות של 1.1 מיליארד שקל, ירידה קלה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל. סלקום רשמה ירידה של 6.7% בהכנסות ל-1.14 מיליארד שקל.
>> גם אתם יכולים להשקיע בקלות - הערוץ שלכם לעולם שוק ההון
ברמת ההכנסות של פרטנר משירותים נרשמה ירידה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל, שנבעה מהמשך שחיקת המחירים בענף הסלולר בעקבות התחרות האגרסיבית בתחום. לצד זה מדווחת פרטנר על עלייה בהכנסות משירותי אירוח של מפעילים אחרים, בעקבות המעבר ההדרגתי של HOT mobile להתארח על רשת פרטנר (במקום על רשת פלאפון).
עם זאת, פרטנר קיזזה את רוב הירידה בהכנסות משירותים באמצעות עלייה משמעותית של 44% בהכנסות שלה ממכירת ציוד כתוצאה מגידול במספר המכשירים הניידים שנמכרו על ידה.
פרטנר מדווחת על המשך תהליכי ההתייעלות שהביאו לקיטון של 6% או 39 מיליון שקל בהוצאות התפעוליות ברבעון השלישי של 2014 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. קיטון זה הושפע גם מירידה חדה בדמי הקישוריות הקווית (הסכום שפרטנר משלמת בעיקר לבזק ו-HOT עבור שיחות המסתיימות ברשתות שלהן) שביצע משרד התקשורת בסוף 2013.
ברמת ה-EBITDA (רווח תפעולי תזרימי) רשמה פרטנר ירידה של 1% ל-282 מיליון שקל ברבעון. הרווח הנקי של פרטנר ברבעון השלישי הסתכם ב-40 מיליון שקל, עלייה של 5% בהשוואה לרבעון מקביל הנובעת מהקיטון בהוצאות המימון נטו וברווח התפעולי שקוזזו בחלקם על ידי גידול בהוצאות המסים.
פרטנר מדווחת על ירידה של כ-20 אלף במצבת המנויים של החברה. ירידה זו נבעה מקיטון של 27 אלף במספר מנויי הפרי-פייד (המשלמים על השירותים מראש) ועלייה של 7,000 במספר מנויי הפוסט-פייד.
ההכנסה הממוצעת ממנוי סלולר של פרטנר (ARPU) המשיכה להישחק וירדה ב-10% מ-84 שקל ברבעון השלישי של 2013 ל-76 שקל ברבעון הנוכחי. אולם בהשוואה לרבעון הקודם ההכנסה הממוצעת נותרה ללא שינוי.
מנכ"ל פרטנר חיים רומנו התייחס לנושא הכניסה לשוק הטלוויזיה בדו"חות, ואמר כי "אנו בוחנים כניסה לעולם הטלוויזיה על מנת להציע אלטרנטיבה איכותית במחיר אטרקטיבי לציבור בישראל. כניסתנו לתחום זה תלויה בהסרת חסמי כניסה רגולטורים".
דו"חות סלקום
סלקום רשמה כאמור הכנסה של 1.14 מיליארד שקל ברבעון השלישי, ירידה של 6.7% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
כמו אצל פרטנר גם אצל סלקום הירידה בהכנסות נבעה מקיטון משמעותי בהכנסות ממכירת שירותים (בעיקר זמן אוויר סלולרי) של 13.1% עקב התחרות העזה ושחיקת המחירים בענף. כמו גם ירדו ההכנסות של נטוויז'ן, החברה-הבת, ממכירת שירותי אינטרנט ושיחות בינלאומיות.
ירידות אלו קוזזו בחלקן על ידי עלייה של 24.2% בהכנסות ממכירת ציוד בעקבות גידול בכמות הסמארטפונים שנמכרו ברבעון השלישי של השנה וכן מעלייה של 8% במחיר המכירה הממוצע למכשירים סלולריים.
סלקום מדווחת על ירידה של 11.4% בעלות המכירות והשירותים כתוצאה מהפחתת דמי הקישוריות הקווית (הסכום שמעבירה החברה בעיקר לבזק ו-HOT עבור שיחות שמסתיימות ברשת שלהן), קיטון בהוצאות השכר והוצאות שכירות ומהלכי התייעלות בהם נקטה החברה.
ה-EBITDA של סלקום עמד ברבעון השלישי על 346 מיליון שקל, ירידה זעומה של 0.3% בהשוואה לרבעון המקביל. עם זאת החברה מדווחת כי ללא קיטון בהפרשה חד-פעמית בגין תשלומי שכירות לאתרים סלולריים, היתה נרשמת ירידה של 13% ב-EBITDA מול רבעון מקביל.
הרווח הנקי של סלקום הסתכם ב-106 מיליון שקל, קפיצה של יותר מפי שניים בהשוואה ל-52 מיליון שקל ברבעון אשתקד. קפיצה זו מיוחסת לירידה בהוצאות התפעוליות, להקטנה החד פעמית בהוצאות השכירות ולירידה בהוצאות המימון נטו. אלו קוזזו על ידי השחיקה בהכנסות משירותים. בנטרול ההשפעה החד-פעמית רשמה סלקום גידול של 42.3% ברווח הנקי.
מצבת המנויים של סלקום קטנה ב-19 אלף, כאשר כל הירידה מיוחסת לנטישה של מנויי פרי-פייד (המשלמים מראש על השירותים). ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי סלולר (ARPU) של סלקום עמדה על 70.6 שקל ברבעון, לעומת 79.6 שקל ברבעון אשתקד.