שתף קטע נבחר
 
צילום: רועי צוקרמן

ב.מ.וו X4 במבחן דרכים: אותו דבר, אבל קטן

אהבתם את ה-X6 של ב.מ.וו, עם עיצוב "ספורט-שטח"? עכשיו קבלו בדיוק את אותו הדבר, אבל קטן יותר: ב.מ.וו X4. מבחן דרכים

  • שנת השקה: 2014
  • קטגוריה: פנאי-קופה יוקרתי
  • מתחרים: ב.מ.וו X3, אודי Q5, מרצדס GLK, לקסוס NX
  • מחיר התחלתי: 340 אלף שקל
  • מחיר רכב המבחן: 340 אלף שקל
  • גלריית התמונות המלאה של ב.מ.וו X4

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

1. תא נוסעים ותפעול

ב.מ.וו בחרה לוותר על שינוי בעיצוב תא הנוסעים, ובצדק גמור. מי שיישב ב-X4 ומכיר את סביבת הנהג והנוסעים בב.מ.וו מודרנית, ירגיש בנוח. איכות החומרים וההרכבה היא מהשורה הראשונה, עם חומרים נעימים למגע כמעט בכל מקום. גם הנדסת האנוש מצוינת, כולל תנוחת נהיגה טובה ותפעול קליל וברור של כל המתגים והמנופים. חבל רק שמערכת המולטימדיה המרשימה אינה קלה לתפעול כנדרש, עם יותר מדי תפריטי משנה.

 

המרווח בתא הנוסעים - למרות מבנה הדמוי-קופה שאומץ מה-X6 - טוב בסך הכל. לפנים הוא מצוין, מאחור פחות, שכן ב.מ.וו הקריבה לטובת העיצוב חלק ממרווח הראש, בעוד מרווח הברכיים והכתפיים טוב. תא המטען מציע נפח מרשים ונוחות שימוש טובה.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

2. נוחות נסיעה ונהיגה

כיול המתלים של ה-X4 נוקשה יחסית, אפילו ביחס למקובל ברכבי פנאי יוקרתיים. בעיר הוא נוטה לכן לקפץ ולהעביר יותר שיבושים מהרצוי לגב הנוסעים. מחוץ לעיר וככל שהמהירות עולה, המצב משתפר והנוחות לנסיעות ארוכות טובה מאד.

 

ל-X4 היגוי מדויק ובעל משקל טוב ורדיוס סיבוב טוב, כל אלו מסייעים לתמרונים עירוניים. מנגד וכמו ב-X6, הראות לאחור אינה טובה מספיק בגלל מבנה החלון האחורי. בידוד הרעשים יכול היה להרשים יותר. לטעמנו יש יותר מדי רעשי רוח וכביש. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

3. מנוע ותיבת הילוכים

רכב המבחן היה בגרסת ה-xDrive20i, כלומר הנעה כפולה, מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ליטר (184 כ"ס ו-27.5 קג"מ ב-1,250 סל"ד) ותיבת שמונה הילוכים אוטומטית. המנוע, המוכר לנו מסדרה 3, נדרש לשאת כאן קרוב ל-400 ק"ג יותר מהמשפחתית הגדולה. לכן לא מפתיע לגלות כי הוא מספק ביצועים סבירים, ולא יותר מכך. בעיקר ביחס לרכב יוקרתי עם תג-מחיר עסיסי. המנוע אינו מעודן מספיק, ורועש יתר על המידה בנהיגה נמרצת.

 

תיבת ההילוכים של ה-X4 היא מהטובות שיש לתעשיית הרכב להציע כיום. היא מהירה להגיב, מעלה ומורידה הילוכים באופן חלק ומסייעת לכפר - במידת מה - על ביצועים פושרים. ל-X4 מערכת עצור-סע לחסכון בדלק שפועלת באופן סביר. במסלול המבחן רשם הרכב תצרוכת דלק של 9.8 ק"מ לליטר, נמוך ב-28% מנתון ב.מ.וו (13.7 ק"מ לליטר).

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

4. התנהגות ואבזור בטיחות

אם בנהיגה יומיומית כיול המתלים הנוקשה עשוי לעייף, את הדיווידנד תקבלו בנהיגה דינמית יותר. ביחס לרכב פנאי, ה-X4 מציע יכולת גבוהה, כולל זוויות גלגול מתונות, אחיזת כביש

מרשימה ותגובות מהירות ומדויקות לפקודות נהג. לכך מסייע גם היגוי מדויק ובעל משקל סביר. ה-X4 מוצע בישראל עם שש כריות אוויר ובקרת יציבות תקנית. הרכב עדיין לא נבחן במבחן הבטיחות של Euro NCAP. סעיף זה יעודכן לאחר פרסום דירוג רשמי. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

5. אבזור ומחיר

רכב המבחן הוא הזול בין גרסאות ה-X4. תמורת 340 אלף שקל תקבלו הנעה כפולה, מושבי עור סינטטי, חיישני אורות וגשם, חישוקי "18 קלים עם צמיגי אל-תקר, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחים ליושבים מאחור, חלון גג, מערכת מולטימדיה עם חיבורי USB ,AUX ובלוטות', חיישני חנייה היקפיים ובקרת שיוט. מדובר בסך הכל בחבילת אבזור עשירה למדי ובמחיר אטרקטיבי ביחס למקובל בקטגוריה. 

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)

 

ציון כולל וסיכום

+ יכולת דינמית, איכות, אבזור

- נוחות בעיר, ביצועים

 

ולבסוף: ב.מ.וו X4 מציע אלטרנטיבה עיצובית מעניינת למי שמעוניין ברכב פנאי יוקרתי. הוא אמנם אינו ביצועיסט מרשים ואינו מעודן כגרסאות יקרות יותר, אבל הוא עדיין מציע איכות גבוהה ותחושת ב.מ.וו מוכרת. בעוד ה-X3 פחות מצליח בישראל מול מתחרהו הישיר (אודי Q5), ל-X4 יש את הנוסחה שהפכה את ה-X6 אצלנו לרכב פופולארי, אך עם מידות ומחיר צנועים יותר. בהתאם, אנו צופים לו הצלחה נאה בקרב רוכשי רכב המעוניינים ב"משהו אחר" ו-או מרגישים בנוח עם מראה מוחצן.

 

 (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
(צילום: רועי צוקרמן)
ב.מ.וו X4 (גרסה: xDrive20i)
ב.מ.וו X4 (גרסה: xDrive20i)
מנוע 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו
נפח / סוג דלק 1,997 סמ"ק / בנזין
הספק מרבי 184 כ"ס ב-5,000 סל"ד
מומנט מרבי 27.5 קג"מ ב-1,250 סל"ד
הנעה / תיבת הילוכים כפולה / אוטומטית, שמונה הילוכים
מרכב / מספר מושבים חמש דלתות, ליפטבק / חמישה
אורך 467 ס"מ
רוחב 188 ס"מ
גובה 162 ס"מ
בסיס גלגלים 281 ס"מ
משקל 1,810 ק"ג
נפח תא מטען 480 ליטר
100-0 קמ"ש 8.1 שניות
מהירות מרבית 212 קמ"ש
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) 13.7 ק"מ לליטר
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) 9.8 ק"מ לליטר
פליטת פחמן דו-חמצני 171 גרם לק"מ
מחיר לגרסה שנבחנה 340 אלף שקל
אחריות 36 חודשים
כריות אוויר 6 (קדמיות, צדיות, וילונות)
בקרת יציבות? כן (לחצו כאן להסבר)
דירוג בטיחות לא נבחן

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
צילום: רועי צוקרמן
לחצו על התמונה לגלריה המלאה
צילום: רועי צוקרמן
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים