סאנגיונג רודיוס במבחן דרכים: יש מקום לכולם
המיניוואן הענקי של סאנגיונג יציע לכם את כל מרחב הפנים הדרוש למשפחה מרובת נפשות ובמחיר מאוד אטרקטיבי. על מה בכל זאת תיאלצו להתפשר?
- שנת השקה: 2013
- קטגוריה: מיניוואנים גדולים
- מתחרים עיקריים: סיאט אלהמברה, פורד גלאקסי, קרייזלר גרנד וויאג'ר
- מחיר התחלתי: 210 אלף שקל
- מחיר רכב המבחן: 210 אלף שקל
- גלריית התמונות המלאה של סאנגיונג רודיוס
1. תא נוסעים ותפעול
הדבר החשוב ביותר במיניוואן, בעיקר כשהוא מציע מקום לשבעה נוסעים - הוא המרווח, ממנו יש בשפע. המושבים ממוקמים בסידור יוצא דופן של זוג כרגיל מלפנים, זוג במרכז ושלושה מאחור, המייצר מעין מסדרון מעבר. שני המושבים המרכזיים מציעים משענות יד מתקפלות וניתנים לתנועה קדימה-אחור ולקיפול. אלא שתפעול המושבים סובל מבעיות. מנגנון הקיפול-הסטה אינו נוח במיוחד והשטיחים מפריעים לתנועת המושבים המרכזיים. בנוסף, מיניוואנים אחרים מציעים מודולריות - יכולת התאמה אישית - טובה יותר.
תא המטען לא פחות מענק, גם כאשר הספסל האחורי בשימוש. בנוסף יש תאי אחסון עצומים בין המושבים הקדמיים. איכות החומרים נמוכה ביחס למקובל גם בקטגוריה זו, ואיכות ההרכבה סבירה בלבד. הנדסת האנוש בסביבת הנהג - מיקום המתגים השונים - טעונה שיפור. תנוחת הנהיגה סבירה, ומיקום לוח המחוונים הענק והמפורט במרכז אינו סטנדרטי.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול המתלים של הרודיוס רך למדי, ובתנועה עירונית הוא נוטה להתנדנד באופן שאינו תמיד נעים. בסך הכל הוא מספק בתנאים אלה. מחוץ לעיר ובמהירות גבוהה יותר, נוחות הנסיעה משתפרת. בנסיעות ארוכות מציע הרודיוס נוחות טובה - גם אם המושבים עצמם אינם מהמוצלחים, וזה של הנהג במיוחד.
לרודיוס היגוי קל ו"ארוך" - הדורש עבודת ידיים אינטנסיבית כדי לפנות. למרות זאת, ראות ורדיוס סיבוב טובים, מקנים לו נוחות נהיגה טובה בחנייה וצפיפות עירונית, לבטח בהתחשב במידותיו החיצוניות העצומות. בידוד רעשי חוץ סביר - עם הרבה רעשי כביש ומנוע בנהיגה עירונית, ורמה נמוכה של רעשי רוח, כביש ומנוע בנהיגה בינעירונית.
3. מנוע ותיבת הילוכים
עוד מקום בו הרודיוס חריג בשוק הישראלי, הוא מתחת למכסה המנוע. בניגוד למנוע בנזין עתיר נפח שמציע מתחרו הישיר (הוויאג'ר) וטורבו-בנזין קטנים במתחרים האירופים הקטנים
יותר, כאן יש טורבו-דיזל בנפח 2.0 ליטר, 155 כ"ס ו-36.6 קג"מ ב-1,500 סל"ד - המומנט הגבוה ביותר בקטגוריה. הכוח מועבר לגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת חמישה הילוכים אוטומטית.
מנוע הדיזל אינו המעודן או המבודד בתעשייה בנהיגה עירונית, אך הוא מציע ביצועים מרשימים לרכב כה גדול וכבד, ומחוץ לעיר רמת העידון שלו גבוהה. רמת הרעש הייתה גבוהה יותר ברכב הדגמה חדש עם נסועה אפסית, בהשוואה לרכב נוסף עם נסועה של עשרות אלפי קילומטרים. תיבת ההילוכים האוטומטית לא מתחכמת - ומציעה פעולה טובה בסך הכל, עם תגובות מהירות לפקודות נהג והעברות הילוכים חלקות. תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 11.1 ק"מ לליטר מרשימים - 13% בלבד פחות מנתון היצרנית (12.8 ק"מ לליטר בממוצע).
4. התנהגות ואבזור בטיחות
היכולת הדינמית של הרודיוס יותר ממספקת לשימוש המשפחתי. ההיגוי נותר קל גם במהירות גבוהה, אך מציע דיוק מספק. אחיזת הכביש גבוהה, והרכב מציע כושר בלימה טוב גם כאשר הוא עמוס.
הבטיחות הפאסיבית מרשימה פחות על הנייר. ראשית, הרודיוס לא נבחן מעולם במבחן הבטיחות של ה-Euro NCAP, ושנית משום שהוא משווק עם ארבע כריות אוויר בלבד - אבזור בטיחות צנוע שאינו ראוי לרכב משפחתי, שעולה מעל 200 אלף שקלים. בגין זאת הוא איבד שתי נקודות בסעיף זה.
5. אבזור ומחיר
למרות מידות הענק, תג המחיר של הרודיוס ממקם אותו קרוב יותר למיניוואנים האירופים הקטנים משמעותית, והוא נמוך משמעותית ממתחרו הישיר היחיד - הוויאג'ר. בתמורה ל-210 אלף שקל, תקבלו מערכת מולטימדיה (בהתקנה מקומית) עם ניווט ווייז, שליטה מההגה, חיבורי USB ובלוטות', בקרת אקלים מפוצלת עם מיזוג נפרד ליושבים מאחור, חיישני נסיעה לאחור, בקרת שיוט וחישוקים קלים.
ציון כולל וסיכום
+ מרווח לנוסעים ולמטען, נוחות בינעירונית, תצרוכת דלק
- איכות חומרים והרכבה, אבזור בטיחות
ולבסוף: סאנגיונג רודיוס החדש אימץ עיצוב חיצוני שגרתי ביחס לקודמו, ולטעמנו נאה יותר. מחד, הוא עדיין רחוק מלהבריק באיכות החומרים וההרכבה, הנדסת האנוש ונוחות קיפול המושבים. הגיע גם הזמן שיצרניות רכב לא ישווקו כאן דגמים עם ארבע כריות אוויר בלבד.
מאידך, הוא מפגין שיפור משמעותי לעומת קודמו ברמות העידון, ביצועים ונוחות, מבלי לוותר על תג-מחיר אטרקטיבי ומרווח חסר-תחרות לשבעה נוסעים. ככזה, הוא מהווה חבילה משפחתית פנטסטית למי שבאמת זקוק לשבעה מושבים, יחד עם שפע חסר תחרות של מקום למטען, ההופך אותו עם קיפול הספסל האחורי למסחרית לכל דבר ועניין.
מנוע | 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1,998 סמ"ק / סולר |
הספק מרבי | 155 כ"ס ב-3,400 סל"ד |
מומנט מרבי | 36.6 קג"מ ב-1,500 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | אחורית / אוטומטית, חמישה הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | חמש דלתות, האצ'בק / שבעה |
אורך | 513 ס"מ |
רוחב | 191.5 ס"מ |
גובה | 185 ס"מ |
בסיס גלגלים | 300 ס"מ |
משקל | 2,067 ק"ג |
נפח תא מטען | 875 ליטר (שורה שלישית ניצבת) |
100-0 קמ"ש | 13.4 שניות |
מהירות מרבית | 180 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 12.8 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (ממוצע מבחן) | 11.1 ק"מ לליטר |
פליטת פחמן דו-חמצני | 205 גרם לק"מ |
מחיר לגרסה שנבחנה | 210 אלף שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 4 (קדמיות, צדיות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | לא נבחן |