קמפיין חדש ינסה לעצור את תופעת ה"אאוטינג"
קמפיין חדש ינסה להעלות מודעות לנזקי תופעת ה"אאוטינג" ולנזקים הנפשיים הקשים להם היא גורמת, בעיקר בקרב בני נוער. בין היתר תופץ תמונה של ארון קבורה המלווה בכיתוב: "כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לארון אחר"
קמפיין חדש ינסה להעלות את המודעות להשלכות של תופעת ה"אאוטינג" הכפוי של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים וביסקסואלים. הקמפיין יכלול מודעות בעיתונות ושלטי חוצות, ובמקביל יופץ כקמפיין ויראלי במדיה החברתית. בין היתר תופץ תמונה של ארון קבורה, המלווה בכיתוב: "כשאתה מוציא מישהו מהארון, אתה עלול לגרום לו להיכנס לארון אחר".
כתבות נוספות בערוץ הצרכנות
לפי זניט מדיה, יוזמת הקמפיין בשיתוף עמותת תהל"ה, עמותה שמעניקה תמיכה להורים של לסביות, הומואים, טרנסג'נדרים, ביסקסואלים וקווירים, הקמפיין עולה בתקופה בה התקשורת רוויה בשיח על הצורך ביציאה מהארון, תוך ביצוע אאוטינג לאנשי ציבור.
אחת מטרות הקמפיין היא להתריע בפני בני נוער סטרייטים מפני הסכנה הטמונה ב"אאוטינג", גם כזה המתבצע כביכול בהומור. יוצר הקמפיין, גבי אטל, הסביר כי יצר את הקמפיין כדי להעלות למודעות את ההשלכות לפעולת האאוטינג הפומבית שנעשית לאחרונה, וכדי שהשיח יבהיר כי הפעולה עצמה אינה לגיטימית.
"כשהחלטנו לתרום את הקמפיין לתהל"ה, למדתי והכרתי מקרוב את ההשלכות של האאוטינג ואת הקושי שעובר על מי שמוצא מהארון בכפיה כשהוא לא מוכן לכך, שמוביל לתסכול, להרס ולעיתים לפגיעה עצמית ופגיעה מצד הסביבה", אמר.
כ-10% מהאוכלוסייה בישראל משתייכת לקהילה הגאה. ארגון תהל"ה הוקם ב-1992 כעמותה של הורים למען הורים, שילדיהם נמנים עם הקהילה הגאה, כדי לסייע לחברי הקהילה הלהט"בית לצאת מהארון בצורה מיטבית.
איריס שש כוכבי, מנכ"ל תהל"ה: "ההחלטה האם לצאת מהארון היא אישית בלבד. אדם שמבצע אאוטינג אינו רואה את האדם שמולו. 35% מניסיונות ההתאבדות בישראל מקושרים לקהילה הלהט"בית, חלקם בשל התמודדות רעה עם יציאה מהארון. מדובר בפעולה אלימה, שדורשת שיח על ההשלכות שלה".
צילום: AFP
מומלצים