פצצת ספיידר צהובה - אלפא רומיאו 4C
מכונית הספורט היפהפיה של אלפא רומיאו, המשווקת גם בישראל, זוכה לגרסת גג נפתח. זה לא משפר את ביצועיה אמנם, אבל מוסיף ללא ספק לאפקט הרושם
אלפא רומיאו 4C ספיידר - עכשיו זה רשמי. אחרי מכונית התצוגה מתערוכת ז'נבה שנערכה במרס 2014, יצרנית הרכב האיטלקית מציגה את הדגם הסדרתי. וכצפוי, בלי שינויים כלשהם לעיצוב.
השקת ה-4C ספיידר בתערוכת דטרויט:
הספיידר היא למעשה אחות תאומה ל-4C המשווקת כיום בישראל, ותציע שני גגות - גג סיבי פחמן מתפרק לשימוש קבוע, אותו לא ניתן לאחסן במכונית. גג שני מבד, יתאים לאחסון בתא המטען וישמש במקרה וגשם לא צפוי תפס אתכם. גג הבד כפי הנראה יגביל את המהירות בה תוכלו לנסוע.
ה-4C ספיידר מצוידת באותו מנוע טורבו-בנזין, 1.7 ליטר ("1750 בשפת אלפא) עם 240 כ"ס שממוקם במרכז מאחורי המושבים ומשודך לתיבה רובוטית כפולת מצמד. תודות לאמצעי חסכון משקל לקיזוז החיזוקים הנדרשים בדגמים פתוחים, היא מתהדרת רשמית בנתוני ביצועים דומים לגרסת הקופה. אלפא רומיאו מבטיחה כי האצה מעמידה ל-97 קמ"ש (60 מייל לשעה) תגזול 4.1 שניות, והמהירות המרבית תעמוד על 260 קמ"ש עם גג סגור.
כמו הקופה, לספיידר מרכב סיבי פחמן ואלומיניום, לטובת משקל עצמי נמוך (1,060 ק"ג). זהו נתון גבוה ב-10 ק"ג בלבד מהקופה, שהושג תודות לשורה של אמצעי חסכון - בהם התקנת מראה עם זכוכית דקה יותר, קורה A משודרגת ושינויים מבניים נוספים.
הספיידר זהה במידותיה לקופה, עם אורך של 400 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ, גובה של 118.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 138 ס"מ. יחד איתה, אלפא רומיאו חשפה גם מערכת פליטה ספורטיבית חדשה (וכנראה גם רועשת למדי) מתוצרת אקרופוביץ', שתוצע בתוספת תשלום בשתי גרסאות המרכב. בנוסף לה, ניתן יהיה לבחור בין שתי מערכות פליטה נוספות (רגילה וספורטיבית), שני מערכי מתלים עם הבדלים גם למוטות המייצבים, ושתי מידות חישוקים ("18 או "19).
ומה עם ישראל? ה-4C קופה נמכרת בישראל, במחיר שמתחיל מ-595 אלף שקלים. למרות שאין לכך עדיין אישור רשמי, נראה שסיכוייה של הספיידר להגיע אף היא גדולים למדי, אם כי - כמו אחותה הסגורה - צפויות רק יחידות בודדות ממנה.
- רוצים עוד הרבה מאוד תמונות של ה-4C? לחצו כאן