הונדה NSX חוזרת. והפעם עם 3 מנועים חשמליים
מכונית העל היפנית משנות ה-90 חוזרת אחרי היעדרות ממושכת ושנים של שמועות. ברוח התקופה, היא מצוידת גם בשלושה מנועים חשמליים
הונדה NSX חוזרת - ובירוק. מכונית העל שהוצגה לראשונה לפני 25 שנים ונחשבת לאחת ממכוניות הספורט הטובות שיצאו מיפן, ירדה מפס הייצור לפני קרוב לעשור, ומאז השקת המחליפה נדחתה פעם אחר פעם. עכשיו היא חוזרת כדגם כלאיים, לא רק לטובת חסכון בדלק כמובן, אלא גם לשיפור הביצועים וזמינות הכוח.
בתערוכת דטרויט, שלוש שנים אחרי שנחשף דגם תצוגה רשמי, הונדה סוף-סוף מציגה את הדור השני, והוא ייוצר וישווק בארה"ב עוד השנה. מחברת מאיר, יבואנית הונדה לישראל, נמסר ל-ynet כי שיווק הדגם החדש נשקל וכי עדיין לא התקבלה החלטה בנושא. ה-NSX המקורית לא שווקה אצלנו, אך בשוק הרכב הישראלי מוצעות כיום חלק ממתחרותיה של ה-NSX - בעיקר פרארי, מזראטי ופורשה - מה שעשוי להגדיל את הסיכויים לראות גם את מכונית העל היפנית אצלנו.
מסיבת העיתונאים להשקת ה-NSX בדטרויט:
הונדה הציגה את המכונית תחת מותג אקורה (חטיבת היוקרה לארה"ב), אך ה-NSX תשווק כבעבר מחוץ לאמריקה תחת מותג הונדה. בשלב זה אין מפרט טכני מלא או נתוני ביצועים. כל מה שידוע לפי שעה הוא שמדובר במכונית כלאיים עם מנוע בנזין מרכזי (ממוקם מאחורי המושבים), טווין-טורבו עם שישה צילינדרים (V6).
המנוע משודך למנוע עזר חשמלי ולתיבת תשעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד ויחד הם מניעים את הגלגלים האחוריים. כל גלגל קדמי מונע על-ידי מנוע חשמלי נפרד, ובסך הכל ישנם ארבעה מנועים - אחד בנזין, שלושה חשמליים. מערכת הכלאיים יוצרת כך הנעה כפולה לא קבועה עם חלוקת כוח חכמה לא רק בין הסרנים, אלא גם בין ימין ושמאל בכל סרן. הונדה לא מספקת נתוני הספק, אך ניתן לשער שה-NSX תציע הספק משולב של למעלה מ-500 כ"ס.
למכונית החדשה מידת קומפקטיות - אורך של 447 ס"מ, רוחב של 194 ס"מ, גובה של 121.5 ס"מ בלבד ובסיס גלגלים של 263 ס"מ. וכן, אלו מידות נדיבות בהשוואה ל-NSX הקודמת: הרוחב צמח ב-13 ס"מ, הגובה והאורך ב-4.5 ובסיס הגלגלים בלא פחות מ-28 ס"מ. נתון המשקל של המכונית החדשה לא פורסם.