שתף קטע נבחר

יונדאי מפנטזת - חושפת טנדר לתצוגה

יצרנית הרכב הקוריאנית רומזת על כוונה להציע טנדר העשוי בעתיד להתחרות בטויוטה היילקס ודומיו. בנוסף, היא מציגה סונטה היברידית

יונדאי הציגה שני חידושים בתערוכת דטרויט. הראשון הוא טנדר תצוגה בשם סנטה קרוז (Santa Cruz), השני מתיחת פנים לסונטה הייבריד, בעלת מערכת הנעה מסוג בנזין-חשמל.

 

יונדאי סנטה קרוז ()
יונדאי סנטה קרוז

 

הסנטה קרוז, שנקרא על שם עיר חוף ומחוז בקליפורניה, הוא טנדר בינוני בגודלו במונחים אמריקאים, שאם ייוצר יתחרה בארה"ב בהונדה רידג'ליין וטויוטה טאקומה, ואם יעשה דרכו לאירופה וישראל, יוכל להתחרות בטויוטה היילקס ואיסוזו D-מקס. יונדאי לא מפרסמת נתוני מידות של הדגם.

 

טנדר התצוגה מצויד במנוע טורבו-דיזל שחריג יחסית לקטגוריה באמריקה, עם טורבו, נפח של 2.0 ליטר, הספק של 190 כ"ס ומומנט של 41.6 קג"מ. יונדאי מעריכה כי דגם סדרתי עשוי להציג תצרוכת דלק ממוצעת של 12.7 ק"מ לליטר סולר במפרט זה.

 

יונדאי סונטה הייבריד ()
יונדאי סונטה הייבריד

 

לצד הסנטה קרוז, יונדאי הציגה בדטרויט גם סונטה הייבריד חדשה. המשפחתית הגדולה, המקבילה ה"אמריקאית" ל-i40 המשווקת אצלנו, זוכה לעדכוני עיצוב, ומבטיחה שיפור בתצרוכת הדלק של כ-10% - כעת 17.9 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה.

 

יונדאי סונטה הייבריד ()
יונדאי סונטה הייבריד

 

היא עושה זאת בסיוע מנוע חשמלי חזק יותר, עם 51 כ"ס ו-20.9 קג"מ, שמסייע למנוע בנזין עיקרי (2.0 ליטר, 154 כ"ס ו-19.4 קג"מ). ביחד הם מספקים עד 193 כ"ס, ומעבירים את הכוח לגלגלים הקדמיים בסיוע תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

 

הסונטה אינה משווקת בישראל. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי, נמסר כי אין כוונה להתחיל בשיווק הדגם גם לאחר מתיחת הפנים.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים