לידיעת ממשלת ישראל: כך מעודדים רכישת רכב לא מזהם
סיוע כספי לכל רוכש מכונית חשמלית או היברידית, שכנע את הסינים סוף סוף להגיע לאולמות התצוגה ולקנות מכוניות נקיות יותר. התוצאה: זינוק של מאות אחוזים
שוק המכוניות החשמל והכלאיים בסין צובר תאוצה. ה"אוטומוטיב ניוז" מדווח כי בשנה החולפת נמסרו למעלה מ-70 אלף מכוניות כלאיים וחשמליות בשוק הרכב הגדול בעולם, זינוק של מאות אחוזים לעומת שנת 2013.
הסינים נלחמים בזיהום האוויר:
- מכוניות ישנות מזהמות? סין תגרוט 5.5 מיליון
כך מעודדים חשמליות: מענק של 8,800 דולר בסין
- נלחמים בזיהום - מגבילים מכירת מכוניות חדשות
- נלחמים בזיהום - מגבילים מכירת מכוניות חדשות
מסירות רכב חשמלי עמדו על קרוב ל-45 אלף מכוניות, זינוק של 320%, בעוד שפלח ההיברידיות הנטענות משקע עלה ב-210% לכ-30 אלף מכוניות. זאת תודות לתמריצים משמעותיים שמעניק הממשל המקומי, למי שמוכן לרכוש רכב בעל הנעה אלטרנטיבית - כחלק מתוכנית לצמצום זיהום האוויר הכבד בערי סין.
מנתונים של התאחדות יצרניות הרכב הסיניות, במדינת הענק לא נמכרו אשתקד מכוניות מימן כלל, למרות שאלו זכאיות להטבה ממש כמו רכבי כלאיים נטענים וחשמליות. עם זאת, בתעשייה מעריכים שתמונה זו תשתנה ב-2015 או 2016, כאשר יצרניות רכב יחלו לשווק מכוניות כאלו. מכשלה משמעותית בדרך לכך, היא שמכוניות מתוצרת זרה אינן זכאיות להטבות גם אם אינן פולטות זיהום כלל.
תמריצי הרכישה לרכב ידידותי לסביבה, עמדו בסין על 57 אלף יואן לרכב חשמלי (כ-36 אלף שקלים), בעוד שמכונית כלאיים נטענת זכאית להטבה של עד 33,250 יואן (כ-21 אלף שקל). ההטבות בשנת 2015 יהיו נמוכות יותר במקצת, מה שעשוי לפגוע באטרקטיביות של הקטגוריה - זאת לאחר שהממשלה הסינית החליטה לבטל את הסבסוד לחלוטין בהדרגה, באמצעות הפחתה הדרגתית שתתבצע עד לשנת 2020.