כרטיסי אשראי: הרכישות ב- 2014 גדלו ב-6.2%
דווקא ברבעון השלישי של השנה, שבו התרחש מבצע צוק איתן, נרשם הגידול החד ביותר בהיקפי הרכישות - פי 11 בתחום ההלבשה וההנעלה בהשוואה לרבעון הרביעי. עם זאת, בחישוב שנתי, בהתחשב במעבר לתשלומים בכרטיסי אשראי מאמצעי תשלום אחרים, ניכרת בלימה בצמיחה בהיקפי הרכישות
- כרטיס אשראי חדש למשרתי המילואים: שווה?
ההוצאות העיקריות על פי התפלגות הרכישות בכרטיסי אשראי בשנה שחלפה: 18% מהרכישות היו בתחום מזון ומשקאות, 9% על הלבשה והנעלה, 9% על תקשורת , 7% על דלק וחשמל ו- 8% על שירותי ממשלה ועירייה.
במהלך השנה שחלפה ניכר שינוי גדול בין הרבעון השלישי (יולי-ספטמבר) לבין הרבעון הרביעי (אוקטובר- דצמבר), לפיו בשלושת החודשים אוקטובר-דצמבר 2014 נרשמה עלייה, במחירים קבועים, של 5.5% בחישוב שנתי, בסך כל הרכישות בכרטיסי אשראי, זאת, לאחר עלייה של 9% בשלושת החודשים יולי-ספטמבר.
הרבעון השלישי שדווקא החל עם נתונים חלשים ברקע מבצע צוק איתן, סיים עם זינוק בהיקפי הרכישות עם סיום המבצע וחגיגת הקנות ערב חגי תשרי. השוני בין הרבעונים בולט בעיקר ברכישות במוצרי התעשיה (הלבשה, הנעלה, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה וכדו'). בעוד ברבעון השלישי חל גידול של 11.8% (בחישוב שנתי), הרי שברבעון הרביעי הגידול הסתכם באחוז אחד בלבד.