שתף קטע נבחר
 

רכב חשמלי מסוכן לעיוורים? בארה"ב לא מתרגשים

למרות חוק שנחקק בנושא עוד בשנת 2011, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים ממשיכה להתמהמה בקביעת התקנות שיחייבו את תעשיית הרכב. התוצאה: פטור עד שנת 2018, לפחות

תעשיית הרכב ניצחה את לקויי הראייה. למרות חוק שקובע שמכוניות כלאיים וחשמליות חייבות לפלוט רעש שיתריע בפני הולכי רגל על הגעתן, יצרניות הרכב לא יידרשו להתקין רמקולים עד שנת 2018 לפחות - כך מדווחת התקשורת האמריקאית.

 

 

רכב כלאיים. רק מעטות מהמכוניות מציעות כיום רעש אזהרה (צילום: רועי צוקרמן) (צילום: רועי צוקרמן)
רכב כלאיים. רק מעטות מהמכוניות מציעות כיום רעש אזהרה(צילום: רועי צוקרמן)

 

החוק אושר בשנת 2011, אך מאז ה-NHTSA, הרשות האמריקאית לבטיחות בדרכים, מתמהמהת בקביעת התקנות שיחייבו את תעשיית הרכב. כתוצאה מכך יישום החוק נדחה פעם אחר פעם, וכעת יישומו לא צפוי עד שנת 2018. כיום רק חלק קטן מהמכוניות החשמליות וההיברידיות מציעות התראה קולית, ובמרביתן היא ניתנת לניתוק על-ידי הנהג.

 

החוק, שנועד להגן בעיקר על אוכלוסיית לקויי הראייה, הוא תולדה של לחץ מצד הפדרציה האמריקאית לעיוורים. הוא התעכב בלחץ תעשיית הרכב, שטוענת כי הוא יחייב התקנת רמקול אפילו בחלק ממכוניות הנוסעים הרגילות, ושהקול הנדרש חזק וייצור הפרעה סביבתית בשכונות מגורים. לחץ התעשייה הוביל לכך שגם את החוק לקח זמן רב להעביר - קרוב ל-10 שנים.

 

בתגובה לטענות לפיהן רמת הרעש הנמוכה שמייצרות מכוניות כלאיים וחשמליות כשהן מתקרבות למשל למעבר חצייה, ה-NHTSA כינס ועידה בשנת 2008 במטרה לדון בנושא, וערך שני מחקרים עוקבים. בשנת 2009 קבע מחקר שמכוניות מסוג זה מציבות סיכון גבוה פי שניים לתאונה עם הולך רגל, בעוד שמחקר נוסף שפורסם בשנת 2011 העריך כי הסיכון גבוה "רק" ב-35%.

 

המחקרים זכו לביקורת מצד ארגוני הלחץ של לקויי הראייה, בטענה כי נערכו על בסיס נתונים מ-12 מדינות בלבד בארה"ב משנת 2000 - אז נסעו במדינה מעט מאוד מכוניות כלאיים ולא היו חשמליות כמעט בכלל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
רכב חשמלי. ארגוני לובי של לקויי ראייה בעד רעש מלאכותי
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים