הייתם שמחים לקבל בליסינג - פורד פוקוס RS
גרסת הסופר-ספורט של המשפחתית הקומפקטית מתחדשת עם יותר מ-320 כ"ס והנעה כפולה מתוחכמת. ומה עם שיווק בישראל?
מספיק עם השמועות. פורד חשפה רשמית את הפוקוס RS, הגרסה הספורטיבית והחזקה ביותר של המשפחתית הקומפקטית. על הכוונת נמצאות מתחרות קומפקטיות חזקות כמו מרצדס A45 AMG, אודי RS3, פולקסווגן גולף R ואחרות.
גם ל-RS מנוע טורבו-בנזין (2.3 ליטר, היישר מהמוסטנג החדשה) והנעה כפולה. אלא שבאופן מקורי בחרה פורד בתיבת שישה הילוכים ידנית ובהנעה כפולה מתוחכמת שמחלקת את הכוח לא רק בין הסרנים, אלא גם בין הגלגלים האחוריים. פירוש הדבר שהכוח יכול לעבור עד 70% לאחור, ועד 100% לכל אחד מהגלגלים האחוריים. יצרנית הרכב מסבירה שבדרך זו ניתן להציע כושר תמרון חריג לטובה, והנהג יהיה משליטה גבוהה במיוחד - כולל אפשרות למצב "דריפט" בנהיגת מסלול.
פורד לא מספקת בינתיים מפרט טכני, למעט הבטחה לכך שה-RS תציע "יותר מ-320 כ"ס". בהקשר זה נציין כי הדור הקודם של ה-RS הוצע - במהדורת ה-RS500 - עם הספק של 345 כ"ס. כמו כן, פורד לבטח תרצה להציע הספק דומה לזה שמציעות מתחרותיה, למשל 360 כ"ס ב-A45.
מלבד תוספת הביצועים, ה-RS עברה שורה נרחבת של שיפורים בהשוואה לדגם הספורטיבי הקיים, ה-ST, שימשיך להימכר במקביל כמתחרה לפולקסווגן גולף GTI. החל במרכב בעל עיצוב חדש לטובת מראה אגרסיבי יותר ויעילות אווירודינמית משופרת, דרך חישוקי "19 חדשים ועד למערך מתלים חדש ובלמים משודרגים.
בדרך לישראל?
פורד תפרסם את המפרט הטכני המלא של ה-RS בתערוכת ז'נבה (15-5 במרס). שני הדורות הקודמים של הסופר-ספורטיבית לא שווקו בישראל. למרות שבכוונת חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, לחדש את שיווק ה-ST יחד עם חידוש שיווק דגמי הפוקוס הבסיסיים בעוד מספר חודשים, ביבואנית הסבירו כי הסיכוי לראות בישראל גם את ה-RS אינם גדולים. ייתכן עם זאת כי היבואנית המקבילה, חברת איילון מוטורס, תעשה זאת - כפי שהיא נוהגת גם עם הגרסה הספורטיבית של הפיאסטה (ST), שנמכרת על-ידה אך לא משווקת על-ידי דלק מוטורס.