מרצדס על גוגל: יכולה להציק, אבל זו לא יצרנית רכב
יצרנית מכוניות היוקרה מתייחסת בביטול לאיום של גוגל להפוך ליצרנית רכב. מנכ"ל דיימלר: זה יכול להציק, אבל זו לא יצרנית רכב
חברות טכנולוגיה דוגמת גוגל לא יהפכו ליצרניות רכב משמעותיות, אפילו אם יש להן פוטנציאל להטריד את תעשיית הרכב שטרודה יותר ויותר במחשוב ומכוניות אוטונומיות. את הדברים הללו אמר לסוכנות הידיעות רויטרס לא אחר ממנכ"ל דיימלר (מרצדס), דיטר זטשה.
לדבריו, למרות שגוגל חשפה מכונית אוטונומית אשתקד, להערכתו מטרת ענקית הטכנולוגיה היא להבין את הדרך שבה מכוניות נמצאות בשימוש, ולא להפוך ליצרנית רכב אמיתית.
"גוגל ושכמותה רוצות להיות יותר מעורבות, אני לא חושב שכוונתן היא לייצר מכוניות. גוגל חוקרת את הבית, המשרד והמכונית כמקומות בהם אנשים מבלים את זמנם", כך זטשה, שמעריך ששני הצדדים מעוניינים לחקור אחד את השני כדי לראות היכן החוזקות שלהם והיכן הם מתחרים. לדבריו, יצרניות טכנולוגיה מעוניינות להפוך למעורבות יותר בתעשיית הרכב - אך כספקיות רכיבים ולאו דווקא כיצרניות רכב שלם.
יש לציין כי קונצרן דיימלר ובפרט מותג מרצדס שבבעלותו, נמצא בעיצומו של הליך פיתוח למכונית אוטונומית, כזו שעשויה להתחרות במכונית אוטונומית של גוגל אם אכן תיוצר. אך לאחרונה מרצדס חשפה את דגם התצוגה האוטונומי האחרון שלה, ה-F 015, שלפי ההערכות רומז על הכיוון אליו שואפים ביצרנית לדגם הסדרתי שיושק בעשור הבא.