שתף קטע נבחר

 

קוסטה קונקורדיה: 16 שנות מאסר לקפטן

פרנצ'סקו סקטינו, קפטן ספינת התענוגות שנטש אותה כשהחלה לשקוע, הורשע בהריגה. בכך באה לקצה פרשת אסון הטביעה שגבתה את חייהם של 32 בני אדם. בדיון אמר בקול חנוק מדמעות: "הפכתי לשעיר לעזאזל"

המשפט המצופה ביותר באיטליה הגיע לסיומו: 16 שנות מאסר נגזרו היום (יום ד') על קפטן ספינת התענוגות האיטלקית קוסטה קונקורדיה, פרנצ'סקו סקטינו, שטבעה בחופי הים התיכון בינואר 2012 באסון שגבה את חייהם של 32 בני אדם.

 

עוד חדשות בעולם :

אם לא ברעל, אוקלהומה תוציא להורג בגז

התפזורת שחולקה לילדים: 50 גוונים של אפור

3 מוסלמים נרצחו בארה"ב: 'כמו הטבח בפריז'

 

בפנייתו לשופטים בבית המשפט בגרוסטו שבאיטליה אמר סקטינו כי הפך לשעיר לעזאזל של האסון הנורא. בית המשפט הרשיע את סקטינו ב-12 עבירות הריגה, נטישת הספינה ובכך שגרם לטביעתה. סקטינו אמר בדיון המכריע כי התקשורת במדינה התייחסה אליו "כאחראי העיקרי של התקרית ולא כיבדה את האמת". 

16 שנים בפנים (צילום: AP) (צילום: AP)
16 שנים בפנים(צילום: AP)
 

"הפכתי לשעיר לעזאזל". סקטינו בבית המשפט (צילום: AP) (צילום: AP)
"הפכתי לשעיר לעזאזל". סקטינו בבית המשפט(צילום: AP)

 (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
חוקרי התאונה מתחו ביקורת על התנהלותו באסון, האשימו אותו בניווט כלי השיט בן 290 המטרים קרוב מדי לחוף, מהלך שגרם לספינה לפגוע באי הטוסקני גיליו. הפגיעה גרמה לכך שחור נפער בצד הספינה. חילוץ לילי כאוטי-כמעט הצליח להציל יותר מ-4,000 נוסעים ואנשי צוות.

 

סקטינו גם הואשם בעיכוב פינוי הספינה ונטישתה עוד בטרם כל 4,229 הנוסעים ואנשי הצוות חולצו ממנה. התביעה ביקשה 26 שנות מאסר שהודה באחריותו החלקית לאסון אך כפר באשמותם למותם של הנוסעים במהלך מאמצי החילוץ.

 

סקטינו נותר לבדו על הרציף בעוד בעלי הספינה, קוסטה קרוז, שילמו קנס על סך מיליון אירו והגיעו להסדר טיעון עם התביעה. בקשת סקטינו להסדר טיעון נדחתה. במהלך הדיון, התקשה סקטינו לעצור את הדמעות, ודחה את אישומי התביעה לפיהם לא גילה שום אחריות או אמפתיה לקורבנות.

 

הקפטן מחוץ לספינה בזמן החילוץ

הקפטן מחוץ לספינה בזמן החילוץ

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 


 (צילום: AP) (צילום: AP)
(צילום: AP)

מבצע חילוץ ההריסות הימי היקר בהיסטוריה (צילום: רויטרס) (צילום: רויטרס)
מבצע חילוץ ההריסות הימי היקר בהיסטוריה(צילום: רויטרס)
 

 

מבצע הצפת הקונקורדיה    (רויטרס)

מבצע הצפת הקונקורדיה    (רויטרס)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

קוסטה קונקורדיה, או מה שנותר ממנה, נותרה על צדה במשך שנתיים וחצי לפני שנגררה במבצע החילוץ הימי היקר ביותר בהיסטוריה. הגופה האחרונה מהאסון נמשתה מהמים רק בשנה שעברה.

 

צוות ההגנה של סקטינו טען כי הוא מנע אסון גדול יותר כשניווט את הספינה קרוב לאי

כשהחלה לשקוע. לדברי עורכי דינו, העונש שמבקשת התביעה מופרך וחמור יותר מעונשים שנגזרים על ברוני מאפיה.

 

קוסטה קונקורדיה הציעה לנוסעים שלא נפצעו באסון פיצויים על סך 11 אלף אירו, אך היו כאלה שהסכימו כי סקטינו לא צריך להיות היחיד שיישא באחריות לטביעת הספינה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
סקטינו בבית המשפט, היום
צילום: AP
מומלצים