בניגוד להודעה מוקדמת: אין מספיק רכבות לחצי הגמר
מספר שעות לפני המשחקים בארנה ובניגוד להודעת איגוד הכדורסל על תגבור הקווים לירושלים עבור האוהדים, הודיעה הנהלת רכבת ישראל על ביטול הרכבות המיוחדות בשל עיצומי ועד העובדים. תגובת הוועד: "ההנהלה מטעה ביודעין את הנוסעים"
שעות ספורות לפני תחילת משחקי חצי גמר גביע המדינה, אוהדי כדורסל רבים ברחבי הארץ נדהמו לקבל הודעה מרכבת ישראל על ביטול הרכבות המיוחדות לאולם הארנה בירושלים. זאת, בשל עיצומי הועד ובניגוד להודעת איגוד הכדורסל מלפני מספר ימים על תיגבור קווי הרכבת לירושלים.
בהודעה מטעם דוברות רכבת ישראל נכתב: "היום יבוטלו רכבות מיוחדות למשחק חצי הגמר בכדורסל בירושלים בשל עיצומי הועד. היום מתוכנן להתקיים משחק חצי הגמר בכדורסל בין מכבי חיפה ומכבי תל אביב באצטדיון "ארנה" בירושלים. בהתאם לסטנדרט השרותי הגבוה של הרכבת, ולצורך נוחות ההגעה למשחק, תכננה הנהלת רכבת ישראל תגבור של רכבות מיוחדות עבור האוהדים של הקבוצות, לשני הכיוונים.
"במסגרת עיצומי ועד העובדים, החליטו חברי הועד וההסתדרות להשבית רכבות אלה לאלתר. משמעות הדבר היא שכ-2,000 אוהדים יאלצו למצוא תחבורה
חלופית מחיפה לירושלים". ראשי ועד העובדים כתבו במכתב למנכ"ל הרכבת, בעז צפריר: 'עד להודעה חדשה לא יופעלו רכבות מיוחדות בחטיבת הנוסעים ו/או חטיבת המטענים'. הנהלת רכבת ישראל מצרה על הפגיעה הקשה של ועד עובדי הרכבת בנוסעים וקוראת שוב, כמו שקראה לאורך כל העיצומים והשביתות המיותרות וחסרות ההצדקה של ועד העובדים, להתעשת ולחזור לשולחן הדיונים".
כזכור, ההודעה המוקדמת מאיגוד הכדורסל ורכבת ישראל על תיגבור הרכבות התפרסמה בשבוע שעבר, לאחר שאוהדים התלוננו כי הרכבות אמורות להפסיק את פעילותן לפני סיום המשחקים בין מכבי ת"א למכבי חיפה ובין הפועל ירושלים להפועל אילת, מה שלא יאפשר להם לשוב כמתוכנן לביתם.
מוועד עובדי הרכבת נמסר בתגובה: "מצער שהנהלת הרכבת בוחרת להטעות ביודעין את הנוסעים. ועד עובדי הרכבת הודיע להנהלת החברה לפני למעלה משבועיים כי במסגרת העיצומים בהם נוקטים העובדים במסגרת סכסוך עבודה שהוכרז כדין, לא תצאנה רכבות מיוחדות. לפיכך, הרכבת המיוחדת למשחק חצי הגמר שייערך היום בין מכבי חיפה למכבי תל אביב אצטדיון ארנה בירושלים – לא תצא. יודגש כי מדובר ברכבות מיוחדות מחוץ ללוח הזמנים הרגיל ברכבות הנוסעים אשר מתנהל כסדרו.
"אתמול שלחה ההסתדרות הודעה נוספת להנהלה ובה נכתב כי 'ככל שתבחרו להודיע לציבור הנוסעים אחרת מהנ"ל, הודעה זו תהא בבחינת הטעיית הציבור ממניעים זרים ועל אחריותכם בלבד. אנו לרשותכם לקיום פגישה להסדרת המחלוקות'. הנהלת הרכבת בחרה להתעלם מפניות אלה ולהטעות את ציבור הנוסעים. יוזכר כי ברכבת מספר סכסוכי עבודה עקב הפרת הסכמים, מחסור בכוח אדם (בעיקר נהגים), פגיעה בבטיחות העובדים והנוסעים וצעדים חד צדדיים שמבצעת ההנהלה".
יו"ר ועד עובדי רכבת ישראל, ניקה שימחוביץ': "מתוך אחריות כלפי ציבור הנוסעים, הודענו כבר לפני שבועיים וחזרנו על כך גם אתמול שמפאת העיצומים לא תצאנה רכבות מיוחדות. הנהלת הרכבת מטעה ביודעין את ציבור הנוסעים ופוגעת בהם. יתרה מכך, הנהלת החברה מסרבת לנהל משא ומתן עם העובדים ובוחרת לנקוט בצעדים כוחניים חסרי אחריות שפוגעים בנוסעים".