אייר פראנס נלחמת על הקהל: "מעריך גורמה"
אינטרנט אלחוטי, מושבים משודרגים, ועכשיו כמו מתחרותיה גם אייר פראנס מוסיפה שף מעופף על טיסותיה. בראיון ל-ynet אומר השף פאולו פריירה: "האתגר הוא להגיש מנות שתמיד יורגשו טריות, ומתאימות לקהל"
מושבי עור, מנות שף, אינטרנט בטיסה, גישה קלה לשדה ומה לא: חברת התעופה הצרפתית אייר פראנס מנסה לזכות בקרב על הקו לפריז וממנה, גם אם זה עולה לחברה 50 מיליון אירו. של 50 מיליון אירו. אייר פראנס הקשיבה ללקוחותיה, תשאלה סוכני נסיעות ואספה משובים בפייסבוק מעשרת אלפים אנשים בקירוב כשבנתה את ההצעה החדשה שלה.
אז מה חדש?
החל מאפריל 2015, אייר פראנס תציג בהדרגה מושבי עור חדשים בצי המטוסים לטיסות בטווח הבינוני, כלומר גם לישראל, בכל המחלקות.
המושב החדש יותאם ל-24 מטוסי איירובוס A319 במחצית הראשונה של 2015. לאחר מכן המושבים יותאמו ל-25 מטוסי איירבוס A320 במהלך המחצית הראשונה של 2016. סך הכל, יותקנו 7800 מושבים.
אמרנו אינטרנט, אז החברה תציע החל מהקיץ הקרוב לנוסעיה לגלוש בטיסה באמצעות שירות אינטרנט אלחוטי בשיתוף חברת אורנג', אך השירות יינתן בתשלום.
קדימה אוכל
אייר פראנס מצטרפת לפסטיבל הקולינרי של שבוע המטבח הצרפתי המתקיים בישראל השבוע, זו הפעם השלישית. במסגרת זו, הטיסה החברה לארץ את פאולו פריירה, שף בכיר מחברת הקייטרינג Servair, חברת בת של אייר פראנס.
פריירה דובר ארבע שפות (צרפתית, ספרדית, פורטוגזית וקטונזית), הוכשר באקדמיה של אלן דוקאס והתקדם במהירות ב"שרשרת המזון" בחברה המגישה את ארוחותיה לאייר פראנס ואחרות. הוא בעיקר נהנה לגלות מתכונים וחומרי גלם חדשים ממחוזות צרפת השונים, וממקומות אחרים.
במהלך הטיסה לישראל, סיפר ה"שף המעופף" על עבודתו ל-ynet, וגם הנוסעים חלקו את חוויותיהם.
בראיון שקיימנו לפני העלייה לטיסה ובזמן הטיסה גילה לי השף פריירה שהוא גדל לתוך המטבח, וכבן לאב ואם עובדי Servair,
על מה שם דגש ביצירת המנה?
"ראשית עמידה בקשיים ובדרישות של החברות השונות, במקרה זה מדובר בארוחות שמוכנות יום מראש ומצריכות חימום בטיסה - זה דבר ראשון, הדבר השני להגיש הצעה של מספר מנות לבחירה. לכל חברה יש דרישות וההתאמה לקהל לקוחותיה ובכך להציע את המנה הרצויה והמותאמת ביותר".
מה עושה החברה בכדי להחליט מה היא המנה האידיאלית?
"בחברה קיימת מחלקה מיוחדת לצרכים אלו ובהתאם ליעדי החברות אנחנו מתאימים את המנות והתפריטים שהדגש הוא גם קצת על ארוחה אתנית מותאמת".
כל כמה זמן אתם משנים את התפריטים בטיסות?
"זה משתנה, זה תלוי בחברות עצמן ודרישותיהן. לדוגמא בטיסות ארוכות טווח באייר פראנס משתנה התפריט כל 15 יום, ולטיסות בטווח בינוני כל שבוע. יש חברות שמשנות כל חודש. הכל כמובן תלוי בדרישה".
איך נכנסת הגסטרונומיה הצרפתית לתפריטים שלכם וכיצד אתם מביאים אותה לידי ביטוי?
"הביטוי ברובו מגיע מהעזרה של השפים-כוכבים, כדוגמת ג'י מרטין ועוד, איתם אנחנו עובדים במספר חברות. בכל פעם אנחנו עובדים עם שף כוכב אחר. אנחנו נפגשים איתם לסדנאות מיוחדות ובה אנחנו מקבלים העשרה נוספת אותה אנחנו מציעים לאחר מכן ללקוחותינו".
אתם בעצם מבשלים לאלפי אנשים ביום.
"המטבח שלנו עובד בעצם כקייטרינג שבו כל יום הוא אתגר בפני עצמו. למצוא את המוצר הטרי ביותר והטוב ביותר ולדעת להכין אותו בעדינות המתבקשת כאילו הוא מוזמן לאדם אחד - זה מצריך חשיבה ודאגה על בסיסי יומיומי עד להגעתו לצלחת הנוסע. כמובן שאי אפשר לשכוח שזהו מטבח שמוגש מקורר בכדי להיות מחומם לאחר מכן בטיסה, אך התוצאה חייבת להיות טעימה וטרייה. יתרון נוסף הוא שאייר פראנס טסה ללא מעט יעדים בעולם, מה שמאפשר לגבש תפריטים מגוונים שמותאמים לכל קהל".
האם לדעתך הישראלים מעריכים גסטרונומיה צרפתית?
"בהחלט כן, אני מכיר חברים ישראלים שמבינים ברמה מאוד גבוהה את המטבח הצרפתי".
הכותבת היתה אורחת אייר פראנס