המיתון ימתין. בינתיים נמשיך לרכוש מכוניות חדשות
התחזיות לפיהן שנת 2015 תציג ירידה במסירות הרכב לעומת שיא כל הזמנים של 2014, לא מתממשות: גם בפברואר נרשם גידול במספר המסירות
שוק הרכב הישראלי מסרב להתקרר מהשיא של 2014: בחודש פברואר נמסרו 21,850 מכוניות, 3% יותר מבפברואר 2014, ומראשית השנה עומדת הצמיחה של 14.5% - 55,480 מכוניות חדשות, לעומת 48,465 בינואר-פברואר 2014.
המותג | מסירות ינואר-פברואר | שינוי מ-2014 | מסירות בחודש פברואר |
יונדאי | 7,035 | 25%+ | 2,636 |
טויוטה | 5,852 | 9%+ | 2,807 |
קיה | 5,718 | 24%+ | 2,437 |
מאזדה | 5,557 | 27%+ | 2,229 |
מיצובישי | 3,982 | 43%+ | 1,688 |
סקודה | 3,398 | 24%+ | 1,298 |
סוזוקי | 2,781 | 1%- | 1,216 |
ניסאן | 2,198 | 5%+ | 479 |
סיאט | 2,138 | 84%+ | 796 |
שברולט | 1,693 | 40%- | 614 |
מותג הרכב הגדול בישראל בפברואר היה טויוטה, עם 2,807 מכוניות. יונדאי ממוקמת שנייה עם 2,636 יחידות, ובמרחק לא גדול מאחותה התאומה קיה (2,437). מאזדה סיימה את החודש רביעית, עם 2,229 יחידות, לפני מיצובישי (1,688), סקודה (1,298), סוזוקי (1,216) וסיאט (796). במקום התשיעי בדירוג המותגים בפברואר ניצבת סובארו (754 מכוניות), ובעשירי שברולט עם 614.
מתחילת השנה ועד סוף פברואר, בהובלה בשוק ממשיכה להחזיק יונדאי עם 7,035 יחידות, צמיחה של 25% לעומת 2014. טויוטה במקום השני עם 5,852 יחידות (9%+), לפני קיה שבמקום שלישי עם 5,718 מכוניות (24%+) ומאזדה במקום הרביעי עם 5,557 (27%+). מיצובישי סוגרת את החמישייה המובילה עם 3,982 מסירות, זינוק של 43%.
יוקרה: ב.מ.וו עלתה ב-69%
בקרב מותגי היוקרה, חודש פברואר נשלט על-ידי ב.מ.וו, שמסרה 231 מכוניות. זאת לעומת 187 בלבד לאודי - חמישית ממסירות המותג בינואר - 901 יחידות. במקום השלישי מרצדס, עם 175 יחידות (לא כולל 16 משאיות ומסחריות).
מראשית השנה, אודי עומדת על 1,088 יחידות, צמיחה של 29%, אחריה מרצדס עם גידול של 42% ל-706 יחידות ואילו ב.מ.וו במקום השלישי עם 639 והצמיחה הגדולה ביותר - 69% לעומת נתוני ינואר-פברואר 2014.