יונדאי ix20 מתחדש, יגיע סוף סוף גם לישראל?
המיקרו-וואן של יונדאי עבר מתיחת פנים וקיבל תיבת הילוכים אוטומטית חדשה. עשוי להגיע לישראל כמתחרה לטויוטה ורסו S וניסאן נוט
יונדאי מרעננת את ה-ix20, המתחרה שלה בפלח המיקרו-וואנים שמיוצג בישראל על-ידי טויוטה ורסו S (ספייס ורסו), ניסאן נוט וקיה סול. מדובר במכוניות המבוססות בדרך-כלל על מכונית סופר-מיני, ומציעות מידות חיצוניות דומות עם גובה גדול משמעותית, לטובת מרווח עדיף ונוחות גדולה יותר להכנסת והוצאת ילדים ומטענם.
ה-ix20 הוצג לראשונה בשנת 2010, אך לא שווק עד עתה בישראל. מחברת כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל, נמסר בתגובה לפניית ynet כי הבאת הדגם כעת נמצאת בבחינה. בהקשר זה יש לציין כי בעבר כלמוביל שיווקה בישראל את המטריקס (Matrix), רכב דומה שהוחלף על-ידי ה-ix20. גם אז השיווק החל רק לאחר מתיחת פנים ולקראת סוף חייו של הדגם. כמו-כן, מתיחת הפנים שנחשפה בז'נבה כוללת תיבת הילוכים אוטומטית חדשה.
ה-ix20 המחודש נותר בעל מידות דומות לעבר - עם אורך כולל של 411.5 ס"מ, רוחב של 176.5 ס"מ, גובה של 160 ס"מ ובסיס גלגלים של 261.5 ס"מ. לרכב חמישה מושבים ותא מטען בנפח 440 ליטר, אותו ניתן להגדיל עד ל-1,486 ליטר על-ידי קיפול הספסל האחורי.
מלבד עיצוב חדש, הכולל יחידות תאורה שונות מלפנים ומאחור, סבכה קדמית חדשה בשני עיצובים לבחירה (כוורת או פסים) וחישוקים קלים בעיצוב שונה, ה-ix20 יציע כעת גם שילובי צבעים חדשים בתא הנוסעים ויותר אבזור.
היצע מנועי הבנזין נותר דל יחסית, וכולל גרסת 1.4 ליטר עם 90 כ"ס ו-14 קג"מ ב-5,000 סל"ד עם תיבת שישה הילוכים ידנית. בעוד שספק אם דגם זה יעניין ישראלים רבים, הגרסה החשובה מבחינתנו היא כמובן ה-1.6 ליטר, עם 125 כ"ס ו-15.9 קג"מ ב-4,200 סל"ד ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. מדובר בתיבה חדשה שמחליפה תיבת ארבעה הילוכים שהוצעה בעבר, ותשפר לטענת יונדאי את תצרוכת הדלק. עם זאת, נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.