טויוטה אוריס מחודשת: שיפור לאיכות ומנוע טורבו
המשפחתית הקומפקטית של טויוטה זוכה למתיחת פנים קלה הכוללת גם מנוע טורבו-בנזין צנוע-נפח. השיווק בישראל - ברבעון השלישי של 2015
אחרי שפרסמה תמונות ראשונות בלי פרטים בחודש שעבר, משחררת טויוטה לעין הציבור גם את המפרט הטכני של אחת המכוניות היותר-חשובות מבחינתה - האוריס המחודשת. וכפי שהבטיחה לפני מספר שבועות, בחזית האוריס מוצב מנוע טורבו-בנזין חדש, שילוב נדיר יחסית עבור טויוטה. המשפחתית הקומפקטית בגרסתה המעודכנת צפויה לנחות אצלנו תוך חודשים ספורים.
כפי שנחשף זה מכבר, האוריס המחודשת זוכה לעדכוני עיצוב בחוץ ובפנים, עם דגש על שיפור באיכות תא הנוסעים לרבות חומרים והרכבה. לדברי טויוטה, דגש מיוחד יוענק לבידוד רעשים משופר, באמצעות שילוב חומרי בידוד נוספים באזורים שונים. מבחינת מידות ומרווח, אין שינוי ביחס לדגם היוצא שכן מדובר אחרי הכל במתיחת פנים קלה.
היפנים מבטיחים גם שיפור מקיף בנוחות הנסיעה, היכולת הדינמית וההיגוי, תודות למערך מתלים שונה הכולל בולמים, קפיצים, תושבות וכיול שונים, כמו-גם התאמה מחודשת של תגבור ההגה החשמלי.
עוד נמסר כי למבחר הדגמים מצטרף כעת מנוע 1.2 ליטר חדש - טורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים, 116 כ"ס ו-18.8 קג"מ ב-1,500 סל"ד. יחידת הכוח החדשה תוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית או עם אותה תיבה אוטומטית רציפה שמוצעת כיום בגרסת ה-1.6 ליטר בישראל. בשידוך לה, המנוע יציג תצרוכת דלק ממוצעת של 21.7 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה (21.3 עם תיבה ידנית). טויוטה לא מפרסמת נתוני ביצועים של הדגם האוטומטי, אך עם תיבה ידנית מנוע ה-1.2 החדש יאיץ את הרכב מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 10.1 שניות ולמהירות מרבית של 200 קמ"ש.
מנוע ה-1.2 יוצע במבחר במקביל למנועי ה-1.3 (99 כ"ס) ו-1.6 ליטר (132 כ"ס) הוותיקים. טויוטה תציע באירופה גם גרסאות דיזל חדשות, שאינן רלוונטיות לישראל. אצלנו המבחר יוסיף לכלול את דגם ה-1.6 ליטר לצד גרסת הכלאיים (1.8 ליטר ומנוע חשמלי עם הספק משולב של 136 כ"ס).