בלי פצצות: כך מוכרים את ישראל ביריד התיירות
בתל אביב מציעים חופים ופתיחות, בירושלים כבר לא מתמקדים רק בצליינים אלא מחפשים את הקהל הצעיר: מציגי התיירות הישראלים ביריד התיירות ITB בברלין מספרים ל-ynet על הקושי למכור את ישראל לעולם
"האתגר הוא לדלג מעל להתרחשויות, בטח לאלה מהזמן האחרון, ולהצליח למכור את מה שיש להציע לישראל, ממש בלי פוליטיקה". כך אומרים התיירנים המציגים היום (ד') ביריד התיירות ITB בברלין.
האתגר האמיתי העומד בפני התיירנים לא פשוט: בין 180 מדינות המציגות ביריד, לא קל לבלוט ולדבר על יופיה של ארץ הוקדש, ביום שאחרי נאום ראש הממשלה, שהזכיר בעצמו את האיום האיראני והפצצה שאו-טו-טו בדרך אלינו יותר ממאה פעם.
אלי זיו, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב ואלי נחמיאס, מנהל תחום התיירות הנכנסת ברשות לפיתוח ירושלים, שומרים על אופטימיות בראיון ל-ynet ומספרים על העבודה הקשה ביריד, התחרות מול המדינות האחרות ואיך - בכל זאת - עדיין מוכרים את ישראל לעולם. התיירנים בחיפה ובעכו גם כן מנסים להיאבק על לבו של התייר הנכנס לישראל, ומספרים על האטרקציות הקצת יותר צפוניות של ארץ הקודש.