שתף קטע נבחר
 

העתיד כבר כאן - מכונית-מטוס ללא נהג-טייס

קבלו את השלב הבא בתחבורה אוטונומית מלאה. לא סתם מכונית שמסוגלת להביא אתכם ממקום למקום באופן עצמי, אלא מכונית ללא נהג שהיא גם מטוס ללא טייס. והטכנולוגיה כבר קיימת

תעשיית הרכב עסוקה בימים אלה בפיתוח סופי והכנה לשיווק סדרתי של מכוניות אוטונומיות הנוהגות עצמן ללא עזרת נהג, וההערכות הן כי תוך שנים ספורות הן כבר יהיו חלק מצי הרכב על הכביש. וכמו תמיד, יש מי שחושב רחוק יותר. למשל, על כלי רכב שהוא גם מכונית וגם מטוס - אוטונומיים.

 


 

חברה סלובקית בשם אירו-מובייל (AeroMobil) חושפת כעת אב-טיפוס של מכונית-מטוס, המבטיח טווח נסיעה של מאות קילומטרים על האספלט, או טיסה במרחבים אוויריים. ובאירו-מובייל מושכנעים כי לא מדובר בסתם רעיון שסיכויי הגשמתו אפסיים, אלא במוצר סדרתי שניתן יהיה להציע תוך לא יותר מעשור שנים. על-פי החברה, למכונית-מטוס טווח טיסה של יותר מ-700 ק"מ, במהירות של למעלה מ-200 קמ"ש. טווח הנסיעה על הקרקע עומד על 875 ק"מ במהירת מרבית של 160 קמ"ש ויותר.  

 

 

עוד חזון למועד

באתר החברה, מצוטט הנרי פורד - האיש בזכותו הפכה המכונית מצעצוע מותרות לעשירים במיוחד, לאמצעי תחבורה עממי ונפוץ. "תזכרו מה שאני אומר: שילוב של מטוס ומכונית יגיע. אתם יכולים לחייך, אבל זה יגיע", כך מצוטט פורד, והשנה בה אמר את המשפט הזה (1940) חושפת שהבעיות שמנעו אז את הבשלת החלום, כמעט ולא השתנו כיום.

 


 

ראשית - העלויות הגבוהות. יצירת מכונית היא בעיה מורכבת לכשעצמה, אך כשמדובר בכלי תעופה התקנות ודרישות הבטיחות גבוהות להפליא. בנוסף, גם אב הטיפוס של אייר-מובייל, שלטענת החברה נמצא בשלבים מתקדמים, אינו צפוי להיות זול או מתאים למרבית הציבור: מדובר במכונית ענקית באורך שישה מטרים וברוחב של שני מטרים ו-24 ס"מ - ארוך ורחב משמעותית ממרבית מכוניות הפאר (וגם מספר משאיות קלות). כאשר הכנפיים המתקפלות פתוחות, רוחבו עומד על שמונה מטרים ו-32 ס"מ.

 

המכונית האוטונומית של מרצדס. בלי כנפיים    (צילום: יצרנית)

המכונית האוטונומית של מרצדס. בלי כנפיים    (צילום: יצרנית)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

והבעיה הגדולה ביותר - חקיקה. באייר-מובייל מודים כי גם ב"מטוסנית" האוטונומית, הנהג יהיה חייב ברישיון טיסה - שאינו קל להשגה ולבטח אינו זול. בנוסף, קשה לראות כיצד הרשויות יפתרו את הסבך הבירוקרטי החקיקתי בדרך להתרת תעופה אזרחית בהיקף נרחב: יצירת נתיבי טיסה לאלפי מטוסים זעירים בו זמנית, פיקוח ואכיפה.

 


 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
אייר-מוביל 3.0 מכונית מטוס
אייר-מוביל 3.0 מכונית מטוס
אייר-מוביל 3.0 מכונית מטוס
אייר-מוביל 3.0 מכונית מטוס
אייר-מוביל 3.0 מכונית מטוס
ynet רכב בפייסבוק
לוח winwin
מומלצים