"הטייס שריסק המטוס סבל מנטיות אובדניות"
התביעה בגרמניה מסרה כי אנדראס לוביץ קיבל טיפול פסיכולוגי במשך שנים לפני שהפך לטייס. "לא יודעים מה גרם לו לרסק את מטוס 'ג'רמן ווינגס' ולא מצאנו סימן למחלה נפשית"
עוד חדשות בעולם :
רגע האמת: "איראן צריכה להגיד - כן או לא"
תוכנה חישבה: אלו הפרצופים היפים בעולם
"כמה שנים לפני שקיבל את רישיון הטיס שלו, עבר טייס המשנה תקופה ארוכה של טיפול פסיכולוגי לאחר שאובחן כבעל נטיות אובדניות", מסרה התביעה הגרמנית. עוד נמסר כי מאז שהוציא את רישיון הטיס שלו, לוביץ לא גילה שום סימנים להתנהגות אובדנית או לתוקפנות כלפי אחרים במהלך מפגשיו עם רופאיו. "אין שום אינדיקציה שמראה שטייס המשנה עמד לעשות את מה שקרה", אמר ראלף הרנברוק.
דובר התביעה הרנברוק אמר שחוקרי האסון האווירי לא מצאו לפי שעה שום אינדיקציה שתצביע על המניע שגרם ללוביץ בן ה-27 לרסק את מטוס הנוסעים ושום סימן למחלה נפשית. לדבריו, לוביץ לא הותיר אחריו שום מכתב ולא סבל מהפרעוה אורגנית (הפרעה התנהגותית).
מהאזנה לקופסה השחורה של המטוס עלה שלוביץ נעל בכוונה את תא הטייס כשהטייס הראשי יצא רגע לשירותים - ולא אפשר לו להיכנס בחזרה לקוקפיט.
במשך כ-10 דקות נשמע הטייס הראשי דופק בחוזקה על הדלת ומנסה לפרוץ אותה - ללא הועיל. החוקרים שמעו בהקלטה נשימות סדירות של טייס המשנה לוביץ, מה שמלמד כי הוא היה בחיים עד לרגע האחרון, והם מעריכים כי הוא ריסק את המטוס בכוונה. במשך דקות ארוכות הנוסעים כנראה לא היו מודעים לדרמה המתחוללת, ורק ברגעים האחרונים, ממש לפני ההתרסקות - נשמעות לראשונה צרחות. לפי הרשויות בצרפת ובגרמניה, ללוביץ לא היה שום קשר ידוע לטרור, ולא נראה שמדובר בפיגוע.
לוביץ התחיל לעבוד ב"ג'רמן ווינגס", חברת בת של לופטהנזה, בספטמבר 2013, מיד לאחר שסיים את הכשרתו, ומאחוריו 630 שעות טיסה. קברניט המטוס פטריק סונדרהיימר טס יותר מ-6,000 שעות והחל את עבודתו ב"ג'רמן ווינגס" במאי 2014. קודם לכן הוא עבד ב"לופטהנזה" וב"קונדור". לפי כמה דיווחים, הכשרתו של לוביץ כטייס נקטעה לזמן מה לאחר שסבל משחיקה או שלקה מדיכאון ב-2009.