שתף קטע נבחר
 

פורשה בוקסטר ספיידר: ביצועים במראה רטרו

מכוניות ספיידר, עם בליטות בחלקן האחורי לשיפור האווירודינמיות, היו נפוצות לפני עשרות רבות של שנים על מסלולי המירוצים. פורשה מציגה מחווה שעושה הרבה חשק

פורשה חשפה גרסה חדשה לבוקסטר: ספיידר. מדובר במרכב בעל עיצוב רטרו שמחזיר אותנו לימי מכוניות המירוץ והספורט של לפני עשרות שנים, ושכיום משמש בעיקר מכוניות תצוגה ודגמים מיוחדים, וכולל שתי בליטות בחלקו האחורי של המרכב לשיפור האווירודינמיות. השם ספיידר הפסיק מאז להתייחס למרכב מסוים, והוא מקביל לרודסטר וקבריולה כשם מסחרי.

 

 

הבוקסטר ספיידר תוצע עם גג בד מתקפל ידנית (גרסה יחידה עם גג כזה), פגושים שהגיעו מדגם הקאיימן GT4 ובלי מזגן או רדיו - אבל אל חשש, ניתן לבקש מהיצרנית להתקינם ללא תוספת תשלום, כפי שיחוייב בדגמים שמגיעים לישראל (מיזוג הוא אביזר חובה אצלנו).

 

 

מלבד העיצוב, הספיידר תציע גם מתלים מוקשחים ומונמכים (ב-20 מ"מ), בלמים משודרגים של 911 קאררה והיגוי ישיר יותר, כך על-פי הודעת פורשה. מתחת למכסה המנוע, שממוקם כמו בכל גרסאות הבוקסטר במרכז ומניע את הגלגלים האחוריים, תמצאו יחידת שישה צילינדרים (בוקסר) בנפח 3.8 ליטר שמספקת 375 כ"ס.

 

 

הספיידר מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות ולמהירות מרבית של 320 קמ"ש, ותוצע רק עם תיבת הילוכים ידנית. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה עומדת על 10.1 ק"מ לליטר. מחיר הספיידר, שתשווק החל ביולי הקרוב, יעמוד בגרמניה על כ-80 אלף יורו (כ-342 אלף שקל), יקר בכ-28% מבוקסטר S.

 

 

לישראל הספיידר תגיע לקראת סוף השנה, כך נמסר ל-ynet מחברת מכשירי תנועה, יבואנית פורשה. ביבואנית לא נקבו במחיר, אך זה צפוי להיות גבוה מבוקסטר S - שעולה בישראל החל מ-649 אלף שקל - בשיעור דומה לזה שבגרמניה, כלומר למעלה מ-800 אלף שקל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים