Airbus מציגה: מחלקת התיירים הכי צפופה
מחלקת התיירים במטוס Airbus A380 תהיה העמוסה ביותר שנראתה בהיסטוריית הטיסות המסחריות. תצורת ההושבה תהיה 3-5-3, מושב נוסף בכל שורה מהמקובל כיום. אם זה לא מספיק, המושבים הקיצוניים יוצרו
העתיד נראה דחוס. מאוד. יצרנית המטוסים Airbus מתעתדת להשיק בקרוב את מחלקת התיירים הצפופה בהיסטוריה. כך לפחות על פי דגם המחלקה שדלף והועלה לכמה חשבונות טוויטר של חובבי תעופה ברחבי העולם, עוד לפני שהוצג באופן רשמי בכנס של החברה בהמבורג, גרמניה.
על פי הדגם החדש, תצורת ההושבה בטיסה, החל מ-2017, תהיה 3-5-3, כלומר שלושה מושבים בצדו הימני של המטוס, שלושה מושבים בצדו השמאלי של המטוס - והחידוש: חמישה מושבים בחלקו המרכזי, אחד יותר ממה שהיה מקובל עד היום. לשם ההשוואה, במטוסים העמוסים והגדולים ביותר כיום, תצורת ההושבה המקובלת היא עד 3-4-3 - כך למשל בטיסות אל על במטוסי 747-400 של החברה.
התצורה החדשה תיושם, כך על פי הבלוגרים וחובבי התעופה ששמו ידם על התמונה החדשה וציטטו מהכנס המדובר בגרמניה, במטוסי הענק מדגם A380 של החברה. המשמעות היא שיכול להיות שלא יהיה צורך בצמצום גודל כל המושבים. עם זאת, ככל הנראה שני המושבים הצמודים לחלונות בכל שורה כן יצומצמו, והצפיפות במטוסים שבהם יוצבו 11 מושבים בשורה בסך הכל - תהיה הגדולה בעולם.
יש לציין כי במקביל למחלקת הצפיפות המסתמנת, מדובר באותו דגם מטוס שעליו חברת התעופה "איתיחאד" מאיחוד האמירויות השיקה לאחרונה את מה שאולי ניתן לכנות "המחלקה ההפוכה" - מחלקת הטיסה היוקרתית בעולם, שהכינוי "מחלקה ראשונה" יהיה מעליב לידה. מדובר במתחם סוויטות מפנקות הכוללות חדר שינה, מקלחת וסלון, ובר משקאות מרכזי לנוסעים. כן, הכל על מטוס איירבוס A380.
אין זו הפעם הראשונה בה מנסה יצרנית המטוסים לשכלל ולצמצם את מושבי המטוסים. בחודש יולי בשנה שעברה רשמה החברה פטנט על מושבי מטוסים מתקפלים המבוססים על עיצוב מושבי אופניים. עד עתה החברה לא התייחסה לפטנט זה מעבר לרישומו, או הציגה דגמי מושבים שכאלה בפועל, אך על פי מה שנעשה במטוסי A380, בהחלט יכול להיות שזהו הצעד הבא של החברה.