גוגל פספסה התחזיות לרבעון הראשון
ענקית האינטרנט רשמה רווח נקי של 6.57 דולרים למניה על הכנסות של 17.2 מיליארד דולר ברבעון הראשון של 2015. השיעור מהכנסות גוגל מפרסום שהיא חולקת עם שותפים ירד ל-21.6% בלבד
למרות תחרות קשה ועיקבית מצד פייסבוק בתחום הפרסום המובייל, גוגל הצליחה להגדיל ב-12% את הכנסותיה ברבעון הראשון של 2015, והן הסתכמו ב-17.2 מיליארד דולר. כך עולה מהדו"ח שפרסמה החברה הערב, לאחר סיום המסחר בוול סטריט. בניכוי תשלומים לחברות שחולקות עם גוגל את רשתות הפרסום, ההכנסות עמדו על 13.91 מיליארד דולר - פחות מתחזיות האנליסטים, שציפו להכנסות של 14 מיליארד דולר.
הרווח הנקי עלה ל-3.59 מיליארד דולר, 5.2 דולרים למניה, לעומת 3.45 מיליארד דולר, 5.04 דולרים למניה, בתקופה המקבילה; בניכוי גורמים חד-פעמיים, הרווח למניה עמד על 6.57 דולרים - לעומת תחזית לרווח נקי של 6.61 דולרים למניה.
נקודת האור בדו"ח הוא יחס קריטי עבור גוגל בשם TAC, או Traffic Acquisition Cost - השיעור מהכנסות החברה מפרסום שהיא חולקת עם שותפים. היסטורית, שיעור זה עמד על יותר מ-25% אבל ברבעון הראשון הוא ירד ל-21.6% בלבד, אחד מהשיעורים הנמוכים ביותר אי פעם עבור גוגל, מה שמגדיל באופן ישיר את רווחיותה.
למרות קצב צמיחה קבוע בהכנסות, מניית גוגל שמרה על יציבות בשנה האחרונה. אנליסטים מסבירים זאת בין השאר בקושי של החברה לבצע מוניטזיציה מפרסום על גבי מכשירי סלולר, שוק שבו פייסבוק מצליחה במיוחד. מוקדם יותר השבוע גוגל עדכנה את אלגוריתם מנוע החיפוש שלה במכשירי סלולר במטרה לקדם אתרים מותאמים לסלולר בתוצאות החיפוש – דבר שהחברה מקווה יתרום למוניטיזציה שלה בהמשך.
בנוסף, מספר אנליסטים הביעו דאגה מיכולתה של גוגל לשמור על מעמדה לאורך זמן. החברה משקיעה 14% מהכנסותיה במחקר ובפיתוח, שיעור גבוה במיוחד גם עבור חברת טכנולוגיה, אבל רוב הפרויקטים של החברה עדיין לא נשאו פרי. בינתיים החברה גם משקיעה סכומי שיא על מנת להרחיב את פתרונות התקשורת שלה למדינות העולם השלישי, ובין השאר השקיעה סכומי עתק בפרויקט הבלונים גוגל לון, פרויקט הסיבים האופטיים גוגל פייבר, רשת תקשורת המיקרו-לווינים של אלון מאסק, ורשת הסלולר הוירטואלית החדשה שהחברה השיקה השבוע בשם Fi*.
מעבר להשקעה בתשתיות, החברה עובדת על לא מעט פרויקטים בתחום רבים – ממעבדות ATAP של מוטורולה לשעבר שמפתחות בין השאר גלולות חכמות ניתנות לבליעה, פרויקט המכוניות האוטומטיות, פרויקט הטלפון המודולרי ARA, רובוט המיועד למנתחים ועוד.
ובינתיים, למרות ההשקעה המשמעותית, רק 10% מהכנסות החברה מגיעות מתחומים שאינם מפרסום מקוון. גם מערכת ההפעלה כרום OS, למרות שבשנה האחרונה החלה לרשום הצלחה מסחרית והחברה גם השיקה לה קו מוצרים נוסף, עדיין אינה תורמת משמעותית לשורת הרווח של החברה.