קפטן המעבורת למאסר עולם: נטש ורצח
בית המשפט בדרום קוריאה החליט להרשיע את לי ג'ון סיאוק - שנטש לפני שנה מאות תלמידים על אונייה טובעת - גם בעבירות של רצח ולהחמיר את עונשו
עוד חדשות בעולם :
מבן הנשיא למנתח המוח. בורסת הרפובליקנים
בלי אופוזיציה: פושע המלחמה שוב נשיא
השומר מאושוויץ חיבק את הניצולה: סולחת לו
דובר בית המשפט העליון מסר כי בנוסף לגזר הדין שניתן ללי, 14 חברי צוות נוספים שנטשו את הילדים במעבורת השוקעת נשלחו ל-18 חודשים עד 12 שנות מאסר. עונשו של לי הוחמר משום שבית המשפט הרשיע אותו גם בעבירות של רצח, עבירות שמהן זוכה בנובמבר. התובעים בתיק ביקשו תחילה לגזור עליו עונש מוות - עונש שלא בוצע בדרום קוריאה מאז שלהי 1997.
המהנדס הראשי של האונייה, שהורשע גם הוא ברצח משום שלא עזר לשני אנשי צוות פצועים שהיו עליה, נידון ל-30 שנות מאסר. בשבוע שעבר הודיעה דרום קוריאה כי תמשה את המעבורת מקרקעית האוקיינוס שלחופיה הדרום-מערביים של המדינה. קרוביהם של הקורבנות מקווים כי העלאת הספינה על פני המים תסייע באיתור הנעדרים, בהם ארבעה תלמידים, וגם תגלה פרטים חדשים על טביעתה. כמה מומחים הטילו ספקות בתקוות אלה.
המעבורת "סיוול" הייתה עמוסה יתר על המידה והתהפכה כשביצעה פנייה במהלך שיט שגרתי לאי הנופש ג'ג'ו. בצילומי וידאו מאותו היום נראה הצוות נוטש את האונייה אחרי שהנחה את הנוסעים, רובם בני נוער, להישאר בתאיהם באונייה. הסרטון עורר זעם ברחבי דרום קוריאה וקריאות להטיל עונש קשה על האחראים לאסון.
אסון המעבורת באפריל 2014 היה האסון הימי הכבד ביותר שידעה דרום קוריאה זה עשרות שנים. על הממשלה בראשות פארק
גון הייה נמתחה ביקורת קשה בגין הניהול של מבצע החילוץ.
רק 172 מבין 476 הנוסעים ואנשי הצוות על האונייה ניצלו. מבין 304 ההרוגים והנעדרים, 250 היו ילדים ונערים, תלמידי בית ספר. תשעה בני אדם עדיין מוגדרים נעדרים. במהלך החילוץ והחיפושים נהרגו גם שני צוללנים אזרחיים. הקפטן אמנם התנצל על כך שנטש את הנוסעים, אבל טען שלא ידע שמעשיו יובילו להרג המוני כל כך.