פולקסווגן פאסאט במבחן דרכים: טובה מתמיד
הפאסאט החדשה היא המשפחתית הגדולה הטובה ביותר שייצרה פולקסווגן מעולם, אך היא תיאלץ להתמודד עם בריחת הלקוחות לקטגוריית רכבי הפנאי המצליחה. יש לה סיכוי?
- שנת השקה: 2014
- קטגוריה: משפחתיות גדולות
- מתחרות לדוגמה: אופל אינסיגניה, הונדה אקורד, מאזדה 6, סובארו B4, פיז'ו 508
- מחיר התחלתי: 190 אלף שקל (180 אלף ל-1.4)
- מחיר רכב המבחן: 225 אלף שקל
- גלריית התמונות המלאה של פולקסווגן פאסאט
1. תא נוסעים ותפעול
סביבת הנהג בפאסאט נראית מהודרת ויוקרתית יחסית למיצוב סאב-פרימיום, עם עיצוב נקי ואלגנטי. איכות החומרים טובה מאוד בדרך כלל, וכך גם איכות ההרכבה. הנדסת האנוש טובה בדרך כלל, אם כי חלק מהמתגים על גלגל ההגה דורשים הסתגלות וכך גם מערכת המולטימדיה, הסובלת ממסך שאינו מצטיין בתנאי תאורה מסויימים.
המרווח בתא טוב מאוד לכתפיים ולרגליים, אם כי תנוחת נהיגה גבוהה יחסית עלולה להפריע לגבוהי קומה. היושבים מאחור יאלצו להתמודד עם "תעלת כוח" בולטת, ותא המטען גדול ונוח לשימוש - כולל סף הטענה רחב.
2. נוחות נסיעה ונהיגה
כיול המתלים של הפאסאט נוקשה יחסית, וזה בא לידי ביטוי במיוחד בעיר עם קופצנות מורגשת. גם מחוץ לעיר הפאסאט אינה רכה ומפנקת במיוחד, אך היא מסוגלת לצבור ק"מ בקצב נינוח וחסר מאמץ. לטעמנו, מושב הנהג אינו אידאלי ומעבר לתמיכה צדית מספקת, התחושה היא של ישיבה "על" ולא "בתוך".
חבל שבידוד הרעשים מעט מאכזב. בעוד רעשי המנוע והרוח כמעט ולא חודרים לתא, בידוד רעשי הכביש רחוק מלהרשים.
3א'. יכולת דינמית ובטיחות
הפאסאט לא הייתה אמת מידה ליכולת דינמית בעבר, וגם הדגם החדש אינו כזה, למרות שיפור משמעותי. השליטה בתנודות המרכב כעת טובה יותר ואחיזת הכביש מרשימה, אך ההיגוי אינו מדויק מספיק ומעט קל מהרצוי. היינו גם שמחים לדוושת בלמים עם תגובה חדה יותר, אם כי עוצמת הבלימה בהחלט מספקת. במפתיע נרשמה רגישות יתר לבלימה בסיבוב.
הפאסאט משווקת בישראל עם אבזור בטיחות הכולל שש כריות אוויר ובקרת יציבות. למרבה הצער, מרבית מערכות הבטיחות המתקדמות שמציעה היצרנית בחו"ל אינן מיוצגות כאן - כולל מערכת בלימה אוטונומית עירונית המוצעת בישראל במכונית המיני של פולקסווגן (שמחירה כשליש) ובזכותה בין היתר זכתה הפאסאט לציון בטיחות גבוה (חמישה כוכבים) במבחן הריסוק של ה-Euro NCAP, אשר אינו תקף לגרסה שנבחנה בישראל.
3ב'. דירוג בטיחות משרד התחבורה
4. מנוע ותיבת הילוכים
רכב המבחן צויד במנוע הבנזין הבכיר בישראל - יחידת ה-1.8 ליטר של פולקסווגן, עם מגדש טורבו, 180 כ"ס ו-25.4 קג"מ ב-1,250 סל"ד. המנוע משודך לתיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד, ומציע אופי פעולה נינוח וגמישות טובה - אם כי ביציאה מהמקום הוא סובל משיהוי קל (גם בגלל תיבת ההילוכים), ובהשוואה למתחרות הבולטות, הביצועים רק בינוניים.
תיבת ההילוכים מתפקדת מעולה מרבית הזמן, עם העברות מהירות וחלקות במיוחד, וגמישות המנוע מכפרת (חלקית) על הנטייה של התיבה לעלות להילוך גבוה כדי לחסוך בדלק. עם זאת, פולקסווגן עדיין לא הצליחה להעלים לחלוטין את הרעידות ותחושת ה"החלקה" של התיבה ביציאה מהמקום ותמרוני חנייה. מערכת עצור-סע מתוחכמת, שמדוממת את המנוע לעיתים אף בגלישה לעצירה (מתחת למהירות של כ-7 קמ"ש), פעלה במהירות ובאופן חלק ושקט, ואינה פוגעת משמעותית במיזוג.
תצרוכת הדלק במסלול המבחן עמדה על 10.4 ק"מ לליטר. רחוק ב-40% מנתון פולקסווגן (17.5 ק"מ לליטר).
ציון ירוק | 221 |
דרגת זיהום | 14 |
5. אבזור ומחיר
רכב המבחן היה ברמת האבזור "פרימיום", האמצעית מבין שלוש הרמות של דגם ה-1.8 ליטר (דגמי ה-1.4 והדיזל מוצעים רק באבזור הבסיסי). תמורת 225 אלף שקלים, האבזור כולל שש כריות אוויר, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך "6.5, חיבורי USB ,AUX ,SD ובלוטות', חיישני חנייה היקפיים, מצלמות היקפיות, בלם חנייה חשמלי, מתג הנעה, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים (כולל פתחים ליושבים מאחור), מראות נגד סינוור, חיישני אורות וגשם ובקרת שיוט.
חבילת הפרימיום (35 אלף שקל מתוך הסכום הכולל) מוסיפה חלון גג, חישוקי "17 קלים במקום "16, כניסה ללא מפתח (כולל פתיחה חשמלית של תא המטען ב"בעיטה"), תאורת לד קדמית מלאה, ריפודי עור עם מושבים קדמיים חשמליים (במקום חשמליים חלקית), איוורור למושבים, זכרונות ומסאז' במושב הנהג. בשני המקרים מדובר בתג-מחיר גבוה ביחס לגרסאות המאובזרות של המתחרות הבולטות, שמקצתן מציעות גם אבזור בטיחות מתקדם יותר.
ציון כולל וסיכום
+ מרווח, איכות ותחושת יוקרה, עידון
- נוחות עירונית, רעש כביש, ביצועים פושרים
ולבסוף: פולקסווגן פאסאט החדשה היא מכונית מרשימה, במיוחד בכל הנוגע לתחושת היוקרה שמעניק תא הנוסעים שלה, גם אם מבחינת איכות הוא לא לגמרי שם. היא מעודנת ונעימה בדרך כלל, וחבילות האבזור שלה עשירות. מנגד, המתחרות הבולטות מציעות כיום מנועים חזקים משמעותית, ותג המחיר גבוה מאוד, גם לאחר שהיבואנית הצהירה על תמחור אגרסיבי מבעבר. לכן נראה כי למרות השיפור המורגש, הפאסאט היא לא המכונית שתשכנע אתכם "לבגוד" בפלח הפנאי הקומפקטי הלוהט, ולחזור למשפחתיות הגדולות - וחבל, כי לטעמנו הפלח בכלל והפאסאט בפרט מציעים איכות ויכולות גבוהות בהרבה.
מנוע | 4 צילינדרים, 16 שסתומים, טורבו |
נפח / סוג דלק | 1.8 ליטר / בנזין |
הספק מרבי | 180 כ"ס ב-5,100 סל"ד |
מומנט מרבי | 25.4 קג"מ ב-1,250 סל"ד |
הנעה / תיבת הילוכים | קדמית / רובוטית מצמד כפול, 7 הילוכים |
מרכב / מספר מושבים | ארבע דלתות, סדאן / חמישה |
אורך | 477 ס"מ |
רוחב | 183 ס"מ |
גובה | 146 ס"מ |
בסיס גלגלים | 279 ס"מ |
משקל | 1,530 ק"ג |
נפח תא מטען | 586 ליטר |
מידת גלגלים וסוג חישוקים | 215/55-17 עם חישוקים קלים (אופציה) |
100-0 קמ"ש | 7.9 שניות |
מהירות מרבית | 232 קמ"ש |
תצרוכת דלק (ממוצע יצרן) | 17.5 ק"מ לליטר |
תצרוכת דלק (מבחן) / פער | 10.4 ק"מ לליטר / 40%- |
פליטת פחמן דו-חמצני | 129 גרם לק"מ |
קבוצת מיסוי ירוק | 6 מתוך 15 (1 הטוב ביותר) |
דירוג בטיחות (לחצו להסבר) | 1 מתוך 8 (8 הטוב ביותר) |
מחיר לגרסה שנבחנה | 225 אלף שקל |
אחריות | 36 חודשים |
כריות אוויר | 6 (קדמיות, צדיות, וילונות) |
בקרת יציבות? | כן (לחצו כאן להסבר) |
דירוג בטיחות | 5 כוכבים* לפי Euro NCAP |
* הדגם נבחן עם אבזור בטיחות גבוה מהמפרט הישראלי