סלקום השיקה טריפל ב-149 שקל לחודש
החבילה כוללת טלוויזיה, ספק ותשתית אינטרנט וטלפון קווי. כיום המחיר הנמוך ביותר לטריפל ב-HOT הוא 199 שקל, והמחיר השכיח: 359 שקל, לא כולל ספק, התקנה, VOD וממיר שני. האותיות הקטנות של סלקום: אחרי שנה המחיר עולה ל-169 שקל לחודש, יש עלות התקנה והטלפון הקווי לא כולל שיחות לחו"ל
המחיר הנמוך ביותר לטריפל: סלקום השיקה היום (ד') טריפל (חבילה של אינטרנט, טלפון קווי וטלוויזיה) ב-149 שקל לחודש. החבילה כוללת טלוויזיה, ספק ותשתית אינטרנט ב-40 מגה - וקו טלפון קווי, כך שלמעשה מדובר בחבילה מרובעת. מכירת הטריפל צפויה להתחיל בשבוע הבא.
- הטלוויזיה של סלקום: 99 שקל לחודש
- היום להיום: סלקום סוגרת מוקד בבאר שבע
- סלקום יוצאת שוב למהלך פרישה מרצון
כרגע סלקום לא כוללת בחבילה שירותי סלולר. הטריפל של סלקום מאיים על כל חברות התקשורת בישראל שמוכרות אינטרנט, טלוויזיה וטלפוניה, אבל בעיקר מתחרה ראש בראש עם HOT, החברה היחידה שמשווקת טריפל בישראל (לא כולל ספק אינטרנט, רק תשתית).
לשם השוואה, כיום המחיר הנמוך ביותר לטריפל ב-HOT, עומד על 199 שקל לחודש (חבילת קומפקט הכוללת ממיר לא מקליט). מחיר נפוץ יותר ב-HOT הוא 359 שקל לחודש. תשלום ל-VOD עומד על 29.90 שקל לחודש. ממיר פייבר בוקס 30 שקל. לזה יש להוסיף ספק אינטרנט ב-20 שקל מינימום. לרוב ההתקנה היא חינם ב-HOT ולעיתים החברה עורכת מבצעים של ספק אינטרנט חינם.
מהן האותיות הקטנות?
- אחרי שנה, המחיר עולה ב-20 שקל, ועומד על 169 שקל לחודש.
- שדרוג מהירות מ-40 מגה ל-100 מגה - תוספת של 20 שקל לחודש. כלומר 169 שקל לחודש במשך שנה ואחרי שנה: 189 שקל לחודש.
- הצרכנים שלא יתקינו לבד - יידרשו לשלם מחיר התקנה:
-התקנת טכנאי לטלוויזיה: 150 שקל חד פעמי
-עלות טכנאי להתקנת טלפון - 150 שקל חד פעמי
- יש מחיר לממיר שני, ככל הנראה 29 שקל לחודש, כפי שמתומחר היום.
- סלקום מצהירה שהטלפון הביתי הוא ללא הגבלה, אך הוא כן מוגבל: עד ל-3,600 דקות.
- בטלפון הקווי אין שיחות לחו"ל, במסגרת הטריפל.
- החבילה מתאימה רק ללקוחות שיש להם בבית תשתית בזק. לקוחות HOT צריכים להתנתק מחברת הכבלים ואז סלקום יחברו אותם לתשתית בזק.
- אין לכם ראוטר? ניתן לשאול אחד ב-10 שקלים לחודש.
- קחו בחשבון שה"טלוויזיה" של סלקום זה כרגע בעיקר ערוצי עידן פלוס ותוכן VOD (אמנם חדש, אבל אבל זאת ספרייה).
- שימו לב שהשירותים ניתנים על גבי האינטרנט. כלומר: יש תקלת אינטרנט - אין טלוויזיה, טלפון ואינטרנט.
- לא ברור מתי תחל להימכר החבילה. ב-17 במאי, יום א' הקרוב, אמור להתחיל השלב השני ברפורמת השוק הסיטונאי של משרד התקשורת, במסגרתו המעבר בין בזק לחברות אחרות שמציעות תשתית אינטרנט, יהיה אוטומטי ולא ייקח יותר משבוע כמו היום. בסלקום מקווים להתחיל למכור את הטריפל אחרי 17 במאי, אך הכל תלוי עד כמה השלב השני יהיה חלק וללא תקלות ראשוניות.
כמעט -30 אלף לקוחות טלוויזיה
המהלך מתאפשר בזכות פתיחה של שוק סיטונאי בתשתית אינטרנט על-ידי משרד התקשורת. במסגרת רפורמה זו, נכפה על בזק למכור תשתית אינטרנט למתחרות. ב-17 במאי ייכנס לתוקף השלב השני ברפורמה זו, במסגרתו המעבר בין בזק למתחרותיה יהיה אוטומטי ועקב כך מהיר. כיום המעבר עדיין ידני. בנוסף, בינואר סלקום השיקה שירותי טלוויזיה ב-99 שקל. עקב כך, הצעד הבא: טריפל, היה מתבקש.
מנכ"ל סלקום ניר שטרן, אמר במסיבת העיתונאים: "אנחנו אומרים את זה כבר 3 שנים. אנחנו הולכים להפוך מחברת סלולר לחברת תקשורת. אנחנו נמצאים בעמדת זינוק מצוינת להיכנס לשוק הזה. אחרי 110 ימים, אנחנו מתקרבים בסלקום TV ל-30 אלף לקוחות. 70% מהם עברו אלינו מחברות הכבלים והלוויין.
שטרן הוסיף: "יש לנו 600 אלף לקוחות בנטוויז'ן. מאז תחילת הרפורמה בשוק הסיטונאי הצטרפו 20 אלף לקוחות (לחבילת תשתית + ספק אינטרנט מ.ק). אצל חלקם, התהליך עדיין תקוע אצל בזק והם עדיין לא משתמשים בשירותים שלנו, אבל הם כבר עברו חברה".
יו"ר סלקום, ימי אראל, הוסיף: "זה מנוע צמיחה לחברה. סלקום זו חברת סלולר שמתמודדת באחד השווקים הקשים ביותר בעולם. עד עכשיו שמרנו על מיקומנו בין חברות הסלולר ונמשיך לעשות זאת, אך אי אפשר להוביל חברה במגננה".
"סלקום נולדה כחברת סלולר. השלב הראשון היה המיזוג של סלקום ונטוויז'ן. כיום אנו נותנים שירותים בבתים ל-600 אלף בתי אב. השלב השני היה כניסתנו בינואר לתחום הטלוויזיה וכעת המהלך הזה בעקבות השוק הסיטונאי.
אראל הסביר שיש לסלקום בסיס לקוחות שעשוי להוות את הפלטפורמה הראשונית עליה יצמח בסיס לקוחות הטריפל של החברה: "כיום השוק נשלט על ידי הדואופול HOT ובזק, הן לבד בשוק של 7-6 מיליארד שקל, ומחיריהן גבוהים. זה שוק של מיליארדי שקלים שניתן לקחת בו חלק ויש בו שולי רווח טובים. יש לנו יכולת כספית לכך ויש לנו 20% מבתי האב שיכולים לצרוך תקשורת ביתית עם נטוויז'ן, יש לנו את לקוחות הסלולר ויש לנו את לקוחות הטלוויזיה".
52% צופים בתכני הטלוויזיה בסמראטפון וטאבלט
המנכ"ל שטרן הבטיח שסלקום תשפר את תכני הטלוויזיה שלה, אם כי הציג סקר לפיו הלקוחות מרוצים מהתוכן הנוכחי. "יש לנו כבר 3 מיליון צפיות ב-VOD", אמר, "אנחנו מתכוונים להרחיב את מגוון הערוצים. לא יהיו לנו ערוצים קיקיוניים שקונים לפי משקל".
שטרן הציג נתונים נוספים על צריכת הטלוויזיה של לקוחות סלקום. בשלושת המקומות הראשונים בצפייה ב-VOD מדורגות הסדרות: סמוך על סול, מהיר ועצבני 6 וספיידרמן המופלא.
86% מהלקוחות צופים בתכני ילדים; ארץ נהדרת היא התוכנית הכי הנצפית בצפייה נדחית; 52% מהלקוחות צופים בסלקום TV טיוי גם בסמארטפונים וטבלטים; שליש משתמשים בסטרימר; 62% צורכים תכני אינטרנט דרך הטלוויזיה; 69% מהלקוחות מאזינים למוזיקה דרך הטלוויזיה; שידורי האח הגדול חי האפליקציה, לא ערוץ 26), ניתנים ללא עלות נוספת.