נמצאה מערכת פשוטה המפחיתה סיכון לתאונה ב-38%
לפי מחקר שביצע ה-Euro NCAP, גוף הבטיחות הנחשב והבלתי תלוי, נמצא כי למכוניות המצוידות במערכת בלימה אוטונומית הנכנסת לפעולה באופן עצמאי, סיכוי נמוך בעשרות אחוזים להיות מעורבות בתאונות דרכים
תנו לאוטו לבלום בעצמו כשצריך, ומספר התאונות ירד בעשרות אחוזים. זו מסקנת גוף המחקר האירופי הנחשב Euro NCAP, אשר פרסם תוצאות מחקר עם מסקנות חשובות לבטיחות בדרכים. לפי אנשי המכון, מכוניות המצוידות במערכת בלימת חירום אוטונומית, המאטות את הרכב או עוצרות אותו לחלוטין בעת הצורך גם אם הנהג אינו מבצע כל פעולה, מעורבות ב-38% פחות תאונות דרכים מסוג חזית-אחור בהשוואה למכוניות שאינן מצוידות במערכת.
למרות שמרבית המערכות מסוג זה מתוכננות לפעול רק במהירויות נסיעה נמוכות יחסית המדמות תנועה עירונית - עד 30 קמ"ש או 50 קמ"ש במקרה של מערכות מתקדמות יותר - החוקרים מצאו שהן מפחיתות באופן דרמטי את הסיכוי לתאונת חזית-אחור. חשוב מכך, החוקרים גילו כי המערכות - המזהות סכנה מתקרבת באמצעות עזרים אופטיים - מתפקדות היטב לא רק בנסיעה עירונית איטית, אלא גם בכבישים בינעירוניים בהם המהירות המותרת גבוהה מ-60 קמ"ש.
במחקר המעורר הדים בתעשיית הרכב, השתתפו מומחי תחבורה מגופים גדולים בעולם - כולל ממשלות, תעשיות, גופים צרכניים וחברות ביטוח. הקבוצה התאגדה יחד תחת פיקוח גופי הבטיחות, והשתמשה במידע שנאגר מחמש מדינות אירופיות ואוסטרליה. מדובר באישור גורף ליעילותה של המערכת בתנאי אמת, המאשר את מסקנות המודלים הממוחשבים והניסויים הסטריליים שבוצעו במעבדות מחקר.
לדברי ד"ר מיכיאל ואן ראטינגן, המזכיר הכללי של Euro NCAP, הממצאים "מחזקים את ההחלטה להפוך את המערכת לבעלת חשיבות גבוהה לניקוד שניתן למכוניות חדשות", החלטה שהובילה לכך שמכוניות רבות אינן זכאיות לכוכב החמישי וספגה ביקורת בתחילת הדרך. "נמשיך לנטר את היעילות באמצעות המחקר של המערכות השונות, בכדי לבחון ולשפר את מידת השפעתן על ציון הכוכבים".