ניסאן אלמרה וטראנו למוסך, לתיקון כריות האוויר
יצרנית הרכב היפנית ניסאן מצטרפת לחברות יפניות נוספות, ומזמינה 3,900 מכוניות לתיקון כשל בכריות האוויר
חברת קרסו, יבואנית ניסאן לישראל, תזמן למוסכי הרשת 3,900 בעלי אלמרה וטראנו מהשנים 2006-2004. זאת, לאחר שהתגלה חשד לכשל בכריות האוויר, שעשוי לגרום לכך שלא ייפתחו כראוי במקרה של תאונה. מדובר בקריאה זהה לזו שפורסמה אתמול לגבי טויוטה.
התיקון יבוצע במנגנון כרית האוויר של הנוסע במושב הקדמי (הכרית הקדמית), ויבוצע החל מחודש ספטמבר - כך נמסר ל-ynet מחברת קרסו. במסגרת הבדיקה תוחלף במידת הצורך כרית האוויר במכוניות מדגם האלמרה המשפחתית והטראנו, רכב שטח. שני דגמים אלו אינם נמצאים עוד בייצור. האלמרה משנים אלו היא מכונית גדולה יותר מזו המשווקת כיום בישראל, ואינה קשורה אליה מלבד בשם.
מחברת קרסו נמסר כי לפי נתונים ראשוניים, ההערכה היא שיזומנו כ-3,900 כלי רכב בישראל. מידע זה מגיע לאחר שחברת יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, הכריזה על קריאה לתיקון של כ-12,500 אלף מכוניות מדגמי ראב4, היילקס, קורולה, יאריס ואוונסיס, בשל תקלה דומה. מנגנון כריות האוויר בדגמי טויוטה והונדה מאותן שנים יוצר על-ידי אותו ספק - חברת טאקאטה היפנית.
זוהי אינה קריאה ראשונה לאותה בעיה - עוד לפני כשנה זומנו אלפי בעלי מכוניות ניסאן, לצד דגמי הונדה, מאזדה וטויוטה, לקריאות תיקון לכריות האוויר של טאקאטה בישראל. וכמו אז, כל בדיקה ותיקון הנדרש במסגרת הקמפיין יבוצא ללא תשלום מצד הלקוח. חשוב לשים לב - עם קבלת הודעה על קריאה לתיקון, עליכם לבצעה בתוך חצי שנה או שרישיון הרכב לא יחודש.
מחברת קרסו נמסר כי לאחר שיתקבל מידע מדוקדק מהיצרנית, הוא יועבר למשרד התחבורה וזה ישלח הודעות זימון לבעלי המכוניות.