הרכבת נסעה 160 קמ"ש בקטע של 80 קמ"ש
238 נוסעים היו על הרכבת שעשתה את דרכה מניו יורק לפידלפיה, ירדה מהפסים והתהפכה. 7 נהרגו. חוקרים: נסעה פי שניים מהמהירות המותרת
חוקרים בפילדלפיה מצאו היום (יום ד') כי הרכבת שירדה אתמול מהפסים והתהפכה הגיעה לסיבוב במהירות של 160 קילומטרים לשעה - כפול מהמהירות המותרת בקטע דרך זה, כ-80 קילומטרים לשעה. על הרכבת היו 238 נוסעים וחמישה אנשי צוות שעשו דרכם מוושינגטון לניו יורק. עשרה קרונות התנתקו בתאונה, בהם חמשת הראשונים שהתהפכו, וההרס באזור התאונה עצום.
עוד חדשות בעולם :
מפלגת לא פה ולא שם. כך הפסידה הלייבור
המזל"ט של חיזבאללה מתעד הקרבות בסוריה
נחשף: המכתבים הסודיים של הנסיך צ'רלס
בקטאר בועטים את הנשים מהפוליטיקה
החוקרים הגיעו למסקנה כי הרכבת נסעה במהירות מופרזת לאחר שפענחו את הקופסה השחורה שחולצה מבין הריסות הרכבת. אף שמהירות מופרזת היא ככל הנראה הגורם העיקרי לתאונה, עדיין נבדקים גורמים נוספים. סרטון וידאו שתיעד את נסיעת הרכבת מגג של מבנה ושודר ברשת CNN מראה בבירור שהרכבת נסעה במהירות גבוהה מהמותר.
מספר ההרוגים בהתהפכות הרכבת עומד על שבעה, אולם מספר זה איננו סופי בשל העובדה שלא כל נוסעי הרכבת אותרו. שישה נוסעים לפחות נפצעו קשה, מתוך עשרות פצועים. ראש העיר פילדלפיה מייקל נטאר אמר כי עדין לא פורסמו שמות ההרוגים משום שלא הגיעו לכל בני משפחותיהם. בעקבות התאונה הושבתו קווי חברת "אמטרק".
קו הרכבת של חברת "אמטרק" שנוסע מוושינגטון לניו יורק נחשב לעורק התנועה החשוב ביותר בארה"ב. מדובר בשירות רכבת שלעתים קרובות מפגר לעומת יפן או שירות הרכבות באירופה.
התאונה בפילדלפיה היא האחרונה בשורת תאונות רכבת שאירעו בארה"ב, בעיקר בקליפורניה, כתוצאה מהתשתית המיושנת של שירות הרכבות. הרכבת בארה"ב אינה רווחית, וחברת "אמטרק" מתנהלת בסבסוד פדרלי. בנוסף, כמה שעות לאחר התאונה הצביע הקונגרס האמריקני על קיצוץ של 260 מיליון דולר מסכום הסיוע השנתי של 1.1 מיליארד דולר.