250 קמ"ש בלי נהג: אודי עושה עתיד
אודי חשפה גרסה אוטונומית של מכונית העל החשמלית, ה-R8 אי-טרון. תציע טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש
אודי חשפה בתערוכת הטכנולוגיה CES אסיה, שנערכת בימים אלה בשנגחאי, סין, גרסה אוטונומית של ה-R8. מכונית העל, כאן בגרסת אי-טרון (e-tron) חשמלית, תציע טווח נסיעה של 450 ק"מ בין טעינות ואפשרות לנסיעה בלי מעורבות נהג.
הדגם החדש מבוסס על הדור השני של ה-R8, שהושק בתערוכת ז'נבה ויגיע לישראל ברבעון הרביעי של השנה. הוא מוגדר כדגם תצוגה, אך מצביע על הכיוון של תעשיית הרכב - שמספר הולך וגובר של שחקניות בה נערכות להשקת מכוניות ללא נהג. זוהי פעם שנייה בה אודי רומזת בכיוון, כאשר בפעם שעברה הבסיס היה מכונית הסאלון A7.
ה-R8 האוטונומית מבוססת כאמור על גרסת האי-טרון החשמלית, מכונית על ללא זיהום עם 456 כ"ס - בסיוע שני מנועים חשמליים עם 228 כ"ס לכל אחד. המכונית מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.9 שניות, ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. טווח הנסיעה שלה עומד על 450 ק"מ בין טעינות, יותר מכפליים בהשוואה ל-R8 אי-טרון הקודמת (215 ק"מ).
אודי רושמת שיפור זה בעיקר תודות לשיפור דרמטי בקיבולת המצברים - 92 קילו-וואט שעה לעומת 49 בעבר. מיותר לציין כי אם תבחרו לנצל את הביצועים, טווח הנסיעה יצנח מ-450 ק"מ למרחק קטן בהרבה. נכון לעתה אין כוונה לשווק גרסה זו בישראל, ואצלנו היצרנית תתמקד בדגם הבנזין - עם מנוע 10 צילינדרים ב-V, שמפיק 540 כ"ס ו-55 קג"מ ב-6,500 סל"ד, ללא סיוע מגדש ומנפח של 5.2 ליטר. דגם זה מאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות ולמהירות מרבית של 323 קמ"ש, בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית כפולת מצמד והנעה כפולה.
בדגם האוטונומי, אודי ציידה את המכונית במחשב רכב ייעודי, ששולט על שורה של חיישנים - לייזר, רדאר ואולטרא-סוניים. אלו סורקים כל זמן באופן היקפי את הנעשה בסמוך לרכב ועד לטווח של עשרות מטרים לפניו, במטרה לאפשר תנועה עצמאית ובטוחה. נכון לעתה לא ידוע האם הדגם הראשון של אודי שישווק מסחרית עם נהיגה ממוחשבת יתבסס על ה-R8, או על דגם סדרתי אחר.