יונדאי i30 - למוסך לתיקון רכיב במוט ההגה
חברת כלמוביל תזמן 5,249 כלי רכב מדגם יונדאי i30 שיוצרו ב-2008, 2011 ו-2012, לתיקון תקלה שעשויה להוביל לחופש בהיגוי
יבואנית יונדאי, חברת כלמוביל, תזמן למוסכים 5,249 יונדאי i30 מהשנים 2008, 2011 ו-2012. זאת, לאחר שהתגלה חשש לכשל שיוביל במקרה קיצוני לנתק במפרק ההיגוי.
על-פי הודעת היבואנית, בורג במוט ההגה שלא הודק כנדרש, עשוי לגרום לשחיקה של מפרק מקשר במוט. כתוצאה מכך עשוי להיווצר חופש בהגה, נקישות בסיבוב ובמקרים קיצוניים אף נתק של המפרק. התיקון יכלול במקרה הצורך את הידוק הבורג במומנט המתאים.
בישראל הקריאה לתיקון מתייחסת למכוניות שיוצרו בשנים 2008, 2011 ו-2012, בהם תידרש בדיקה שתארוך כחצי שעה. את הבדיקה ניתן לבצע ללא כל עלות בכל אחד ממוסכי יונדאי המורשים על-ידי היבואנית. גם במקרה ויידרש תיקון, הוא יבוצע ללא כל עלות מצד הלקוח. זאת בהתאם לתקנות הרכב המחייבות בישראל.
ביבואנית ממליצים לתאם מראש את הבדיקה, בכדי לצמצם את זמן ההמתנה במוסך. בעלי יונדאי i30 המעוניינים לבדוק אם רכבם נכלל בקריאה לתיקון, או לתאם מועד לטיפול, יכולים לעשות זאת באמצעות מוקד השירות של כלמוביל שמספרו 5606* או באתר החברה (www.hyundaimotors.co.il).
חשוב לשים לב כי בהתאם לתקנות הרכב בישראל, חלה חובה לבצע את התיקון בתוך שישה חודשים מיום קבלת הודעה בנושא לביתכם. לאחר מכן רישיון הרכב לא יחודש והשימוש במכונית ייאסר. בהתאם לתקנות, יבואנית הרכב מעבירה את מספרי השלדה המעורבים למשרד התחבורה, וזה שולח הודעות לבתי הבעלים הנוכחי של הרכב, בהתאם לרישום העדכני במחשבי משרד הרישוי. במידה וכתובתכם אינה מעודכנת (בהתאם לרישום במחשבי משרד הפנים), מומלץ לעדכנה.