שתף קטע נבחר
 

צעד לאחור - קורוס מוותרת על אירופה

בעת השקת מותג הרכב קורוס מבית החברה לישראל, הבטיחו אנשי ההנהלה כי ישווקו את הרכב הסיני גם באירופה. כעת נסוגים שם לאחור ומשנים תכניות

קורוס (Qoros), מותג המכוניות שהקימה החברה לישראל בראשות עידן עופר ובשיתוף יצרנית הרכב הסינית צ'רי, לא מתרומם. לפי דיווחים בעיתונות הכלכלית, בכירי המותג זנחו את תוכניות השיווק באירופה לאחר שמכרו רק מספר זעום של מכוניות בשוק הבית, סין. זאת בניגוד להצהרות קודמות ותוכניות יומרניות להגיע ליבשת בה נולדה התעשייה.

 

 

עד כמה מאכזבות המכירות? מאז ההשקה המתוקשרת וההבטחות הגרנדיוזיות ב-2013, התקשה המותג לצבור תאוצה בסין. בשנת 2014 נמסרו בסין רק 7,000 מכוניות של המותג, בשוק בו ג'נרל מוטורס מסרה 3.5 מיליון מכוניות. באירופה מסרה קורוס 51 מכוניות בשוק הסלובקי, היחיד בו ניסתה למכור מכוניות. בשלושת החודשים הראשונים של 2015 השתפרו קלות המכירות בסין, ועמדו על 2,500 יחידות. כדי להבין עד כמה מאכזבים המספרים האלה, חשוב לזכור כי כושר הייצור של המפעל עומד על 150 אלף מכוניות בשנה.

 


רכב תצוגה של קורוס. הסינים לא מיהרו לקנות, התוכניות לשיווק באירופה הושהו

 

היצרנית רשמה הפסד נטו בסך 175 מיליון דולר בשנת 2014 - החמרה לעומת השנה הקודמת (הפסד של 127 מיליון דולר). מאז שנת 2010 רשם המיזם הפסד מצטבר של 450 מיליון דולר.

 

בקורוס מעוניינים כעת להתמקד אך ורק בשוק הסיני ולוותר - לפחות בינתיים - על החלום האירופי. אחת הטעויות שעשו, כך על-פי אנליסטים, היא הניסיון למצב את המכוניות כיוקרתיות, ולגבות עבורן סכומי כסף גבוהים ממתחרות דוגמת פורד פוקוס וטויוטה קורולה.

 

ליצרנית מונה בפברואר מנהל חדש, פיל מורטו (GM לשעבר), וזה הכין תוכנית חומש חדשה. במסגרתה הוצב יעד של מעבר לרווח תפעולי עד שנת 2018. ועד שזה יקרה, התוכניות לכבוש את העולם שמחוץ לסין יצטרכו לחכות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים