ב.מ.וו סדרה 7 חדשה נחשפה - כל הפרטים
ב.מ.וו חשפה את הדור השישי של הסדרה 7, ספינת הדגל של המותג. תוצע בגרסאות בנזין, דיזל וכלאיים עם טווח של 40 ק"מ בלי בנזין. כל הפרטים
עכשיו זה רשמי: זוהי ב.מ.וו סדרה 7 החדשה, דור שישי לספינת הדגל הבווארית מאז ה-E23 שהוצגה בשנת 1977. המכונית החדשה, שזוכה לשם הקוד G12, מציגה שורה של חידושים אך תציע עיצוב חיצוני שמרני - עם קשר ברור לדור היוצא ולדגמים אחרים בהיצע הקיים של המותג. הדגם יוצע בשלוש גרסאות עיצוב, עם הבדלים קלים לפגושים ולקישוטי המרכב, ובהן גם גרסת M ספורט.
ה-7 החדשה קלה משמעותית מקודמתה - עד 130 ק"ג, בין היתר תודות לשימוש בסיבי פחמן. זאת למרות שהיא שומרת על מידות כמעט זהות: האורך צמח בשני ס"מ ל-510, יתר הממדים לא השתנו - בסיס הגלגלים עומד על 307 ס"מ, הרוחב על 190 ס"מ והגובה על 147 ס"מ.
ב.מ.וו תציע את הסדרה 7 גם בגרסת בסיס גלגלים ארוך, עם אורך כולל של 524 ס"מ ובסיס גלגלים של 321 ס"מ. הגובה עומד על 148 ס"מ והרוחב זהה לדגם ה"קצר".
מבחר הגרסאות בעת ההשקה כולל שני מנועי טורבו-בנזין, מנוע טורבו-דיזל אחד וגרסת כלאיים נטענת משקע. זו האחרונה מכונה 740e, ותשלב מנוע 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים, טורבו-בנזין ו-258 כ"ס, ומנוע חשמלי עם 95 כ"ס. יחד הם מציעים 326 כ"ס, ותצרוכת דלק ממוצעת של 47.6 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה, זאת בהנחה שיצאתם לדרך עם מצברים טעונים.
סדרה 7 עם ערכת M ספורט:
מערכת הכלאיים כוללת מצברי ליתיום-יון, ומציעה טווח נסיעה חשמלי של 40 ק"מ בין טעינות. תצרוכת החשמל שלה עומדת על 12.5 קילו-וואט שעה בממוצע בתנאי מעבדה. ביצועי הדגם עומדים על 5.6 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של כ-240 קמ"ש.
גרסאות הבנזין השגרתיות כוללות את ה-740i ו-750i. זו הראשונה מצוידת במנוע 3.0 ליטר עם שישה צילינדרים, מגדש טורבו, 326 כ"ס ו-45.8 קג"מ ב-1,380 סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 5.5 שניות, ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק עומדת על בין 14.3 ל-15.15 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה בהתאם למידת הגלגלים. לדגם זה הנעה אחורית.
דגם ה-750i מציע מנוע טווין-טורבו בנזין עם שמונה צילינדרים, נפח של 4.4 ליטר, 450 כ"ס ו-66.2 קג"מ ב-1,800 סל"ד. מנוע זה מאיץ את ה-7 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.4 שניות, ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש. תצרוכת הדלק - בין 11.8 ל-12.3 ק"מ לליטר. דגם זה יוצע עם הנעה כפולה.
תא הנוסעים:
גרסת טורבו-דיזל, שספק אם תגיע לישראל, תכונה 730d ותציע מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר, 265 כ"ס ו-63.2 קג"מ ב-2,000 סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.1 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש, ותצרוכת הדלק שלה נעה בין 20 ל-22.2 ק"מ לליטר בממוצע. גרסה זו תהיה זמינה עם הנעה אחורית או כפולה.
כל גרסאות ה-7 יצוידו בתיבת השמונה הילוכים האוטומטית של ב.מ.וו. זו זוכה למערכת ניהול מתקדמת הכוללת חיבור למערכת הניווט הלווייני, באמצעותה התיבה מסוגלת לבחור בהילוך המתאים לתנאי הדרך - עליות, ירידות, קרבה לסיבוב וכדומה.
המכונית החדשה תצויד באופן תקני גם במתלי אוויר מתכווננים לכל ארבעת הגלגלים, שכוללים לראשונה גם מוטות מייצבים אקטיביים אלקטרומכניים. אלו יסייעו להפחתת זוויות הגלגול ושיפור נוחות הנסיעה בתנאי כביש בעייתיים, כך על-פי ב.מ.וו.
ויש עוד חידושים: התאורה הקדמית תהיה מעתה מסוג לד בכל הגרסאות, עם אפשרות לשדרוג לתאורת הלייזר שהושקה ב-i8, מכונית הספורט ההיברידית. תא הנוסעים יכלול מטען אלחוטי לטלפון סלולרי, תאורת אווירה ומבשם אוויר, מערכת מולטימדיה עם מסך מגע שמופעל גם בעזרת מחוות יד, מחשב לוח נשלף ליושבים מאחור ששולט על מערכות שונות ברכב וחלון גג עם תאורה שמדמה בלילה שמיים שזורים בכוכבים.
שישה דורות של סדרה 7 - כך נראית אבולוציה:
וזה לא הכל. רשימת התוספות תכלול גם בקרת שיוט אדפטיבית, היגוי אקטיבי שיסייע לכם לשמור על נתיב, מצלמות היקפיות עם תצוגה תלת-ממדית ומערכת חנייה בשלט רחוק. נכון לעתה עדיין לא ידוע איזה מפרט יוצע בישראל, אך בהתחשב בקטגוריה ניתן לצפות שהיבואנית תציע את רשימת האבזור המלאה, חלקים ממנה בתוספת תשלום והזמנה מיוחדת כמובן.
ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7
ב.מ.וו סדרה 7