מירוץ חדש, מטרה חדשה: לנצח בפולין
הספורט המוטורי בישראל הפך זה מכבר לבדיחה, אך לא עבור רז הימן והלל סגל. השניים חוגגים השנה עשור לשיתוף הפעולה המוצלח, עם מירוץ נוסף בפולין. ורק שלא ישבו בחושך
רז הימן והלל סגל מתכננים לכבוש (גם) את פולין. צוות המירוץ המצליח ביותר בהיסטוריה הצנועה של הספורט המוטורי המקומי, חוגג השנה עשור של שיתוף פעולה פורה, ועושה זאת שוב מחוץ לגבולות הארץ. הצמד הישראלי שהשתתף עד עתה ב-13 מירוצים בינלאומיים גודלים, בין היתר בראלי הפרעונים, דרך המשי, דקאר - וסיים ב-12 מהם לפחות במקום השלישי, יקווה להמשיך את מסורת ההצלחה המרשימה גם במירוץ ראלי "בראסלאו פולין".
- "לשנה הבאה נחפש אתגרים חדשים"
בדומה למרוצים אחרים בהם השתתפו בעבר, גם הפעם יהיו השניים ישראלים ראשונים להתחרות במירוץ מרתון אירופאי מאתגר, שכן תנאי השטח בלתי מוכרים להם. כבעבר, גם הפעם ינהגו השניים ברכב המירוץ אותו בנו בעצמם ואשר מלווה אותם נאמנה 10 שנים. "הצוללת הצהובה" העושה שימוש בשלדת צינורות, מנוע טורבו-דיזל של ב.מ.וו ומערכת הנעה של מיצובישי פאג'רו.
"זה חלק מרכזי ברוח ההרפתקנית שמניעה אותנו, לכבוש טריטוריה חדשה ולהתמודד מול תנאי דרך ומתחרים שאנחנו לא מכירים. למרות שזה מקטין את סיכויי ההצלחה, היציאה אל הלא נודע מאתגרת ומספקת לנו את ה"דרייב" כדי להמשיך ולעסוק בספורט הזה." אומר רז ל-ynet אך מפזר כל חשש אפשרי: "למרות זאת, המטרה שלנו היא לנצח את המירוץ".
צוות ישראלי נוסף כולל את אביב קדשאי והנווט יזהר ערמוני. קדשאי, מוותיקי הספורט המוטורי, היה הישראלי הראשון שהשתתף וסיים מירוץ בינלאומי בראלי הפרעונים (1990) עם סוזוקי DR Big שהותאם למירוץ על פי תמונה ממגזין, היה ראשון להשתתף (1996) ולסיים ברכיבה את ראלי דקאר המפרך על גבי קאוואסאקי KLX650 והראשון שהשתתף (1999) באותו ראלי במכונית לצד הלל סגל בטויוטה לנד-קרוזר.
קדשאי וערמוני השתתפו במתכונתו הדרום אמריקאית של הדקאר ב-2009 ו-2011 אך בשני המקרים נאלצו לפרוש. בשנה שעברה השתתפו גם בראלי יוון אך שורה של תקלות טכניות ברכב המירוץ שלהם ה"דזרט וורייר", שנבנה בסדנת המרוצים Rally Raid בבריטניה, מנעו מהם להתמקם בחבורת החוד. בחצי שנה האחרונה עבר רכב המירוץ אוברול כללי והשבחה של חלק מהמכלולים האמורים לפתור את חבלי הלידה איתם התמודדו בעבר. "אם לא נבצע טעויות נהיגה וניווט והאוטו יפגין אמינות, גם התוצאה תהיה טובה יותר מהמירוצים הקודמים. נתחיל לאט כדי להשתפשף כי לא התחרינו כלל בשנה האחרונה, אבל אנחנו ממש לא באים לטיול שטח." אמר אביב.
המירוץ יוזנק ביום שבת ה-27 ליוני בסמוך ללייפציג שבגרמניה. המתחרים יחצו 2,200 ק"מ עד קו הסיום שבוע לאחר מכן בדראבסקו שבצפון פולין. ynet ילווה את שני הצוותים מקרוב ונעדכן על ההתפתחויות במהלך המירוץ.