מיצובישי אאוטלנדר מעודכן - לא ברור מתי יגיע
רכב הפנאי הקומפקטי של מיצובישי מתחדש בעיצוב מוחצן ותיבת הילוכים רציפה חדשה. בינתיים לא ידוע מתי יגיע לישראל
מיצובישי החלה בשיווק מתיחת הפנים של האאוטלנדר ביפן. הדגם, שנחשף לראשונה בתערוכת ניו-יורק בחודש אפריל, הוצג ביפן בגרסה המקומית, שקרובה יותר לדגם המשווק בישראל. בכלל זה ליפנים ולנו משותף מנוע הבנזין - יחידת 2.0 ליטר שלא עברה עדכון מהותי, אך תזכה לתיבת הילוכים אוטומטית רציפה חדשה, כך על-פי מיצובישי. שיווקה החל ביפן מיידית עם הצגתה. בישראל נהנה הדגם בעבר מבכורה בפלח רכבי הפנאי, והשנה הוא ממוקם שני.
התיבה החדשה מציעה תגובה לינארית ומיידית יותר, וביצועים טובים יותר בכל מהירות, כך על-פי הודעת היצרנית. היא מסייעת גם לשיפור תצרוכת הדלק בכ-5% ל-16 ק"מ לליטר בממוצע בתנאי מעבדה (תקן יפני). גרסת הנעה כפולה תציע כעת תצרוכת ממוצעת של 14.6 ק"מ לליטר, לעומת 14.4 בעבר.
מיצובישי מבטיחה שיפור גם לתצרוכת הדלק הממוצעת של גרסת הכלאיים המתקדמת, ה-PHEV. הדגם, שמאפשר טעינה משקע חשמלי, יציע כעת תצרוכת ממוצעת של 20.2 ק"מ לליטר (לעומת 18.6) וטווח נסיעה חשמלי ללא שינוי של כ-60 ק"מ. גם נתונים אלו מתייחסים לתקן הבדיקה היפני.
הדגם המחודש זוכה לעיצוב מעודכן מיוחד בחרטום - שם ממוקמת כעת סבכה ענקית המכונה "מגן קדמי". יש גם פגוש חדש ועדכונים ליחידות התאורה - שיוצעו לראשונה גם עם תאורת לד מלאה (בתוספת תשלום). היפנים מבטיחים שיפור משמעותי לבידוד הרעשים, נוחות הנסיעה, יכולת דינמית ויציבות הרכב תודות לשורה של שיפורים למתלים, מרכב, היגוי ועוד.
הבידול העיצובי בין דגמי ה-PHEV והבנזין אינו משמעותי, ויתאפיין כבעבר בשינויים קוסמטיים קלילים. דגם הכלאיים מקבל גם חישוקי "18 בלעדיים לו, ובתא הנוסעים יוסיף להציע את ידית בורר ההילוכים האלקטרונית ותצוגת מידע ייחודית. מחיר האאוטלנדר ביפן יתחיל ב-78 אלף שקלים (2.5 מיליון ין) לדגם הבנזין הזול בהיצע (הנעה קדמית, 2.0 ליטר אוטומטי) ויגיע ביפן ל-112 אלף שקלים עבור גרסת הכניסה של ה-PHEV.
מחברת כלמוביל נמסר בתגובה לפניית ynet, כי נכון לעתה לא ידוע מתי האאוטלנדר המחודש יגיע לישראל. להערכתנו, הדגם העדכני צפוי להגיע במהלך 2015 או לכל המאוחר בתחילת 2016 - ככל הנראה לאחר שיושק במפרט אירופי בתערוכת פרנקפורט בספטמבר.