האלטע זאכן יורד היום סופית מהכביש
חמורים וסוסים הרתומים לעגלות לא יהיו יותר חלק מרחובות העיר. כשבע שנים לאחר הגשת הצעת החוק שנועדה למנוע התעללות בבעלי החיים, נכנסה לתוקף תקנה האוסרת את הפעילות
הקץ להתעללות בסוסים וחמורים - האלטע זאכן יורד מהכביש. התקנה האוסרת על תנועת עגלות הרתומות לבעלי חיים (אלטע זאכן), נכנסה סוף סוף, לאחר יותר משבע שנים מאז הוגשה הצעת חוק בעניין על-ידי חברי הכנסת דאז, גלעד ארדן ואיתן כבל, וכשנה לאחר שהצעת החוק אושרה על-ידי ועדת הכלכלה. למעשה, יוזמה ראשונית לאיסור על פעילות אלטע זאכן הגיעה ממפלגת הירוקים בעיריית תל אביב לפני יותר משמונה שנים.
במשרד התחבורה מזכירים כי האיסור על פעילות אלטע זאכן יהיה בכל סוגי הכבישים (עירוניים ובינעירוניים), למעט בתחומי מושב או קיבוץ. בנוסף אומרים שם כי רשויות מקומיות יהיו רשאיות להעניק היתר מיוחד לעגלונים שנועדו למטרות נופש ופנאי, אך גם זאת לאחר התייעצות עם קצין משטרה. בהקשר זה ראוי להזכיר כי החרגת רשויות זו הגיעה לאחד דיון מיוחד שערכה ועדת הכלכלה, בעקבות בקשת עיריית נהריה להוציא מהאיסור שימוש בעגלונים לצרכים תיירותיים.
ראוי לזכור כי פקודת התעבורה מתייחסת לעגלה הרתומה לבעל חיים כאמצעי תחבורה לכל דבר ועניין. במשרד התחבורה אומרים כי מנכ"ל המשרד, עוזי יצחקי, ביקש ממשטרת ישראל להקפיד על אכיפת התקנה. לדברי שר התחבורה ישראל כץ, עגלות רתומות לבעלי חיים מהוות סיכון בטיחותי לנהגים והולכי הרגל ואף גורמות להאטת תנועה ופקקים. עוד מוזכר כי מרבית הסוסים מושכרים לרוכלים תמורת תשלום פעוט של עשרות שקלים וכדי להימנע מהוצאות כספיות, נמנעים הרוכלים מלהעניק להם "טיפולים רפואיים הכרחיים, מזון ראוי ותנאי מחיה הולמים עד מותם האכזרי עקב תשישות מחלות ורעב".
בעקבות אישור ועדת הכלכלה דאז, אמרו בעמותת "הכל חי" הנאבקת למעלה מעשור לקידום החקיקה, כי מדובר "בתופעה שאין לה מקום במדינה מודרנית כמו ישראל, וכי ישראל הפכה למדינה הראשונה בעולם אשר העבירה איסור כלל ארצי על שימוש בעגלות סוס וחמור ברחובות ובכבישים. ההחלטה שהתקבלה היום היא נקודת ציון חשובה בתהליך הפיכת החברה והעולם לרחומים יותר".